Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lovec od Spykeru má osobitý interiér, jak z automobilového šperkařství

  15:31aktualizováno  15:31
Nizozemský výrobce Spyker přichází po mnoha letech s novým modelem. Menší sportovní kupé Venator by se mělo začít prodávat příští rok a má se stát konkurentem například Porsche 911. Velmi povedený je především interiér novinky.

Nizozemský Spyker si mohl žít poklidný život malosériového výrobce sportovních aut. Jenže s ruským kapitálem se rozhodl zachránit umírající švédskou automobilku Saab. Jak se posléze ukázalo, byla to nesplnitelná mise, částečně možná díky přecenění vlastních sil a částečně možná za přispění neochoty bývalého vlastníka Saabu koncernu General Motors. Ale to je teď už jedno, Spyker je opět jen malosériový výrobce sporťáků, podpořený čínským kapitálem.

Fotogalerie

Spyker produkuje s malými obměnami už od roku 2000 velké sportovní kupé C8, původně pod jménem Spyder, aktuálně přestavěné na C8 Aileron. Rozšíření modelové nabídky směrem dolů se tak zdá logickým krokem. Prozatím je nový Lovec, což je v překladu latinské označení Venator, jen studií. Výroba je naplánována na příští rok a následně se novinka dostane k prvním zákazníkům.

Studie s celým jménem B6 Venator Concept má poměrně malý rozvor 2,5 metru, což kontrastuje s délkou necelých 4,4 metru. Hmotnost je solidních 1 400 kilogramů. Šasi je vyrobeno z hliníku, panely karoserie jsou z karbonových vláken.

Design je tradiční spykerovský s odkazem na letadla. Už název Venator totiž používaly nizozemské stíhačky za první světové války. Kola svým designem připomínají turbíny proudových motorů, zadní světla pak jejich trysky.

Jako kokpit stíhačky vypadá zvenku mohutně prosklená kabina auta. Na konceptu najdeme i kapku saabovské DNA, švédská auta připomíná přechod čelního skla do střechy. Především z bočního profilu vynikne krátký rozvor a celkově spíš kompaktní stavba auta. Agresivní předek s mohutnými nasávacími otvory pak dává tušit výborné výkonové parametry venatoru.

Spyker B6 Venator Concept

O pohon venatoru se stará uprostřed uložený vidlicový šestiválec, který pohání přes šestistupňovou automatickou převodovku zadní nápravu. Při objemu 3,5 litru poskytuje agregát solidní výkon 275 kW. Jízdní výkony zatím automobilka neudává.

Asi nejhezčí je na novince kokpit. Opět v leteckém stylu a s mnoha detaily, které vypadají jako od šperkaře. Středový panel je vyrobený z broušeného hliníku, přístroje odpovídají retro ovládacím prvkům z letadel, včetně efektních přepínačů. Výrobce si vyhrál s detaily jako jsou například zoubkované rámečky budíků. Lahůdkou je otevřená kulisa řadicí páky automatu s otevřenou vodicí tyčí.

Spyker B6 Venator Concept

Špičkové hnědé kožené čalounění prototypu vystaveného na letošním autosalonu v Ženevě připomíná dávno minulé doby, kdy se interiéru věnovali čalouníci a veškerá práce byla ruční. Zaujme prošívání sedadel a některého polstrování nebo chromované vsádky.

Výrobce odhaduje cenu novinky v rozmezí 125 až 150 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi 2,5 až 3 miliony korun. Odměnou za vyšší částku pak bude exkluzivita, protože spykery rozhodně nejsou masové zboží, které lze potkat za každým rohem.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen I.D. Buzz
Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure
Nejsilnějšímu motorkářskému SUV moderní elektronika skvěle pomáhá

Stejně jako u aut je i u motorek stále vyhledávanější kategorie SUV, které se ovšem v jednostopém světě říká „cestovní enduro“. Jenže u motorek místo...  celý článek

Porsche Cayenne S Diesel
Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

V pražské ulici Radlická havaroval řidič do sloupů veřejného osvětlení. Jeden...
Dva šílení řidiči dostali doživotí. Při honičce v Berlíně zemřel člověk

Nevídaný rozsudek doživotního vězení za spáchání vraždy vynesl zemský soud v Berlíně nad dvěma šílenými řidiči, kteří loni v centru německé metropole závodili...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.