Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lovec od Spykeru má osobitý interiér, jak z automobilového šperkařství

  15:31aktualizováno  15:31
Nizozemský výrobce Spyker přichází po mnoha letech s novým modelem. Menší sportovní kupé Venator by se mělo začít prodávat příští rok a má se stát konkurentem například Porsche 911. Velmi povedený je především interiér novinky.

Nizozemský Spyker si mohl žít poklidný život malosériového výrobce sportovních aut. Jenže s ruským kapitálem se rozhodl zachránit umírající švédskou automobilku Saab. Jak se posléze ukázalo, byla to nesplnitelná mise, částečně možná díky přecenění vlastních sil a částečně možná za přispění neochoty bývalého vlastníka Saabu koncernu General Motors. Ale to je teď už jedno, Spyker je opět jen malosériový výrobce sporťáků, podpořený čínským kapitálem.

Fotogalerie

Spyker produkuje s malými obměnami už od roku 2000 velké sportovní kupé C8, původně pod jménem Spyder, aktuálně přestavěné na C8 Aileron. Rozšíření modelové nabídky směrem dolů se tak zdá logickým krokem. Prozatím je nový Lovec, což je v překladu latinské označení Venator, jen studií. Výroba je naplánována na příští rok a následně se novinka dostane k prvním zákazníkům.

Studie s celým jménem B6 Venator Concept má poměrně malý rozvor 2,5 metru, což kontrastuje s délkou necelých 4,4 metru. Hmotnost je solidních 1 400 kilogramů. Šasi je vyrobeno z hliníku, panely karoserie jsou z karbonových vláken.

Design je tradiční spykerovský s odkazem na letadla. Už název Venator totiž používaly nizozemské stíhačky za první světové války. Kola svým designem připomínají turbíny proudových motorů, zadní světla pak jejich trysky.

Jako kokpit stíhačky vypadá zvenku mohutně prosklená kabina auta. Na konceptu najdeme i kapku saabovské DNA, švédská auta připomíná přechod čelního skla do střechy. Především z bočního profilu vynikne krátký rozvor a celkově spíš kompaktní stavba auta. Agresivní předek s mohutnými nasávacími otvory pak dává tušit výborné výkonové parametry venatoru.

Spyker B6 Venator Concept

O pohon venatoru se stará uprostřed uložený vidlicový šestiválec, který pohání přes šestistupňovou automatickou převodovku zadní nápravu. Při objemu 3,5 litru poskytuje agregát solidní výkon 275 kW. Jízdní výkony zatím automobilka neudává.

Asi nejhezčí je na novince kokpit. Opět v leteckém stylu a s mnoha detaily, které vypadají jako od šperkaře. Středový panel je vyrobený z broušeného hliníku, přístroje odpovídají retro ovládacím prvkům z letadel, včetně efektních přepínačů. Výrobce si vyhrál s detaily jako jsou například zoubkované rámečky budíků. Lahůdkou je otevřená kulisa řadicí páky automatu s otevřenou vodicí tyčí.

Spyker B6 Venator Concept

Špičkové hnědé kožené čalounění prototypu vystaveného na letošním autosalonu v Ženevě připomíná dávno minulé doby, kdy se interiéru věnovali čalouníci a veškerá práce byla ruční. Zaujme prošívání sedadel a některého polstrování nebo chromované vsádky.

Výrobce odhaduje cenu novinky v rozmezí 125 až 150 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi 2,5 až 3 miliony korun. Odměnou za vyšší částku pak bude exkluzivita, protože spykery rozhodně nejsou masové zboží, které lze potkat za každým rohem.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.