Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dravec proti frajerskému harleyi: zkusili jsme nadupané tříkolky

aktualizováno 
Oba stroje mají tři kola, oba jsou ze Severní Ameriky, ale každý přistupuje k věci trochu jinak. Zatímco Can-am Spyder sází na moderní technologie a jízdní výkony, Harley Davidson Triglide se drží klasiky a nabídne vám syrové zážitky z jízdy.

Výjimečnost se tříkolkám rozhodně nedá upřít. | foto: František Chobot

Dvě kola vepředu

Can-am Spyder RT přichází ve druhé generaci. Tříkolka dostala nový motor, kterým je řadový tříválec o objemu 1 330 ccm a výkonem 115 koní. Nově je spojený s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která se stejně jako u předchozí generace ovládá tlačítky na levém řidítku. Nový motor má vyšší výkon než předchozí generace a má i podstatně lepší spotřebu, která byla kamenem úrazu cestovní tříkolky.

Can-am Spyder. Palubní deska není tak okázalá, jako na H-D, ale neméně...

Can-am Spyder. Palubní deska není tak okázalá, jako na H-D, ale neméně přehledná. Ručičky jdou proti sobě.

Can-am Spyder má řazení na levém řídítku, na kterém jsou i ovladače zvedání...

Can-am Spyder má řazení na levém řídítku, na kterém jsou i ovladače zvedání štítu a palubního počítače.

Spyder je nabitý zajímavými technologiemi. Kromě sofistikovaného pohonného ústrojí je tu propojený brzdový systém ovládaný pedálem, který disponuje ABS a stabilizací.

Může se hodit

Fandíte motorkám a chtěli byste si nějakou pořídit? Vyberte si z široké nabídky motocyklů všech typů a značek na Automodul.cz.

Kromě brzdového asistenta je tu i systém kontroly trakce a stabilizace při smyku jednoho z kol a manipulaci na místě usnadňuje posilovač řízení. Pro pohodlí posádky je tu vyhřívání rukojetí i madel spolujezdce, kvalitní audiosystém a nechybí ani GPS navigace.

Klasika

Naopak harley jde cestou klasických řešení. Tříkolka postavená na základě luxusního cesťáku Electra Glide už je v nabídce nějaký ten pátek, ale letos se dočkala nové generace na základě nových modelů z projektu Rushmore. V rámu bije částečně kapalinou chlazený dvouválec Twin cam 103 spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

Harley-Davidson Triglide. Za tuhle palubku by se nemuselo stydět ani auto,...

Harley-Davidson Triglide. Za tuhle palubku by se nemuselo stydět ani auto, všemu dominuje dotykový displej.

Harley-Davidson Triglide. Na zadní sedačku se spolujezdkyně pohrnou, mají tu i...

Harley-Davidson Triglide. Na zadní sedačku se spolujezdkyně pohrnou, mají tu i vlastní audio.

Od sedačky dopředu je před vámi klasická "glajda" se vším, co k ní patří. Nechybí mohutný štít chránící před větrem, ale ani audiosoustava a nový dotykový displej palubního počítače, který skrývá GPS navigaci, rádio, CD přehrávač a mnoho dalších funkcí. V kombinaci s interkomem H-D můžete dokonce palubní počítač ovládat hlasem.

Dva přístupy

Ale pojďme se svézt. Přesto, že oba stroje mají dvě kola a velký motor, jízda na nich je naprosto odlišná. Zatímco za řídítky harleye zažíváte tak nějak víc motorkaření, na spyderu si užijete luxus, pohodlí a jednodušší svezení.

Na harleyi se v luxusní sedačce hned cítíte jako na motorce. Velký dvouválec bublá do chromovaných koncovek a i přes hmotnost přesahující 500 kilogramů je tříkolka na rozjezdu velmi svižná.

Dva různé styly, ale oba mají něco do sebe.

Pocit z jízdy na motorce máte až do první zatáčky, kde se tříkolka nenakloní, ale projede jí kolmo. Pro jezdce je to fyzicky poměrně náročné, protože řídítka musíte držet celkem velkou silou. Ve vyšších rychlostech pak pomáhá tlumič řízení.

Triglide je konstruovaná na rychlosti okolo 100 km/h a to je cítit i při jízdě. Maximálka je sice daleko vyšší, ale po překročení stovky už začínáte cítit mírnou nervozitu. Opatrně pak musíte i na brzdy, které nemají ABS, a přední kolo se tak snadno zablokuje.

Fotogalerie

Spyder je naopak velmi komfortní a k řidiči mnohem přátelštější. Posilovač řízení pomáhá s nájezdy do zatáček a i v malých rychlostech se dá tříkolka snadno ovládat. Pohodlí ve vysoké rychlosti pomáhá elektricky nastavitelný přední štít, za který se může schovat celá posádka. Na dálnicích tak není problém jet ani daleko za rychlostním limitem.

Snadnému ovládání pomáhá i převodovka, který je rychlá a ovládá se snadno tlačítkem na řidítku. Stejné je to s brzdami, ty dodalo Brembo a fungují znamenitě.

Každý stroj přináší zcela jiný přístup. Harley sází na klasiku, naopak Can-am na moderní pojetí, ale jedno je jisté: ani na jednom stroji vás nikdo nepřehlédne a osamoceni na parkovišti rozhodně stát nebudete.

Technické údaje

Harley-Davidson Triglide
Motor: Twin-Cooled 103 – vzduchem a kapalinou chlazený dvouválec
Objem: 1 690 ccm
Výkon: 87 HP
Točivý moment: 138 Nm.
Cena: od 820 000 Kč

Can-am Spyder RT
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec
Objem: 1 330 ccm
Výkon: 115 HP
Točivý moment: 130 Nm
Cena: od 635 000 Kč

Autoři:






Hlavní zprávy

Ducati Multistrada 1200
Ducati Multistrada 1200

r.v. 2016, naj. 4 600 km
455 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.