Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Srovnání cen: kolik stojí VW Golf GTI ve světě

aktualizováno 
VW Golf není zrovna horké zboží. K sehnání je tato automobilová legenda po celém světě. Podívejte se, za kolik kupuje GTIčko Američan, Japonec, nebo Portugalec. Nejlevnější je dvousetkoňový golf v Americe, nejdražší v Dánsku.

VW Golf GTI | foto: VW

Španělský Autoblog zajímalo, kolik stojí stejné auto v různých koncích zeměkoule. Modely automobilek mění svá jména, výkony, výbavy v závislosti na tom, do jaké země míří. Někam se určité modely vůbec nepodívají, některé značky se prozatím neodvažují na celé kontinenty.

Najít auto, které seženete na celém světě, je tedy vcelku složité.

Jedním z opravdu celosvětových aut je nadupaný hatchback, nosící legendární označení VW Golf GTI. Všude má stejných dvě stě koní a seženete ho v Rusku, na Tchaj-wanu, rychlé svezení s ním si mohou dopřát i na Islandu. K mání je ale i v USA, kde jsou jinak podpětimetrová auta spíš k smíchu.

Golfí GTIčko určitě není masovou záležitostí, sežene se ale téměř všude přibližně ve stejné výbavě, píše Autoblog.es

V přehledu španělského automagazínu chybí česká cena Golfu GTI. Proto jsme ji doplnili: základní je 759 100 korun, což je přibližně 26 415 eur.

Při převodu z národních měn na euro samozřejmě došlo k malému zkreslení. Jednotlivé ceny jsou s daní, je zajímavé vidět, jak dokáží různé daně a poplatky změnit cenu auta.

Kde nakupovat
Dvě stovky koní zabalených do VW Golf GTi pořídíte nejlevněji v USA. Nejdražší je nákup GTIčka v Dánsku. Vysvětlení je jednoduché - za všechno mohou daně. V některých státech USA pojem DPH vůbec neznají. Naopak v Dánsku zaplatíte při nákupu až 180procentní daň z luxusu, minimum je 105 procent.

Pokud byste chtěli takové auto dovézt a vydělat na cenových rozdílech, je stále třeba počítat s různým daňovým zatížením. V zemi, kde nové auto kupujete, vám daň vrátí, ale budete ji muset doplatit v Česku.

Je třeba také myslet na to, že auta určená pro různé kouty světa, mají různé speciální úpravy, aby vyhověla místním předpisům.

Ceny aut samozřejmě ovlivňují mimo jiné marketingové důvody a samozřejmě konkurence. V Česku vychází golf levněji než v Itálii, Švédsku nebo Velké Británii. V Polsku, Německu a Španělsku je GTIčko levnější. Hodně levné je v Japonsku a Rumunsku.

Kolik stojí VW Golf GTI ve světě
Žebříček je srovnaný od nejdražších po nejlevnější (CENY VČETNĚ DANÍ)

Dánsko

55.999 euro
Norsko 48.705 euro
Malajsie 43.768 euro
Portugalsko 40.936 euro
Finsko 38.750 euro
Island 38.567 euro
Irsko 35.610 euro
Nizozemí 33.965 euro
Korea 31.573 euro
Velká Británie 30.332 euro
Tchaj-wan 28.746 euro
Španělsko 27.990 euro
Švédsko 27.029 euro
Itálie 26.801 euro
JAR 26.541 euro
ČR 26.415 euro
Polsko 26.163 euro
Německo 25.415 euro
Rusko 25.004 euro
Španělsko (Kanárské ostrovy) 24.686 euro
Austrálie 23.660 euro
Kanada 20.419 euro
Mexiko 20.354 euro
Japonsko 20.087 euro
Rumunsko 19.086 euro
USA 16.527 euro

Zdroj: Autoblog.es

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.