Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Srovnávací testy odhalily u Felicie nízký jízdní komfort

  16:35aktualizováno  16:35
-

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Škoda Felicia
na obřím online portálu www.automodul.cz

Škoda Felicia je v tuzemsku jednoznačně nejprodávanějším autem, jiný vůz ji zatím o prvenství nemůže připravit. První srovnávací test, kdy se proti Felicii postavil Fiat Punto, Ford Fiesta a nový Renault Clio, odhalil největší slabinu Felicie - jízdní komfort. Posádku trápí nepohodlná, nízko položená sedadla, hluk uvnitř vozu, nepříliš kvalitní pérování, chybějící posilovač řízení - volant ostatně žádá sílu paží nejen při manévrování ve městě.
Naopak o pochvalu si říká výkonný a pružný motor, vnitřní prostor a velký zavazadlový prostor. Konkurence sbírá body jinde. Fiesta přesvědčí jízdními vlastnostmi v běžném provozu i při ryze sportovní jízdě, Clio je mimořádně komfortní a Punto je vhodné pro přepravu i pěti pasažérů. Felicia je v této konkurenci absolutně nejlevnější, nikdo jiný nenabízí ani tolik výkonu a prostoru. Ale v ten moment, kdy se motorista začne zajímat o příplatkovou výbavu, zjistí, že Škodovka s posilovačem řízení, jedním airbagem a dělenými zadními sedadly není žádnou lácí, její cena se bez třinácti stovek vyšplhá na tři sta tisíc korun.
Jiná situace nastala při srovnávacím testu s Fiatem Seicento a Daewoo Matiz. Prvně jmenovaný stojí 209 900 korun, jeho konkurent je o tisíc korun dražší. Mladoboleslavská automobilka vytáhla do boje s modelem X.LINE za 214 900 korun, klasický základní model je o patnáct tisíc korun dražší. Zde je Felicia sice nejdražší, ale taky největší a nejsilnější. Její protivníci ji však opět předčili v jízdním pohodlí. Matiz je rovněž pětidveřový a nabízí dostatek místa pro čtyři pasažéry, body ztrácí v jízdních vlastnostech, malém a těžko přístupném zavazadlovém prostoru, kritiku si zasloužilo i dílenské zpracování. V tom kupodivu vítězil Fiat Seicento, který na všechny zkoušející zapůsobil ještě podvozkem a jízdním komfortem. Na zadních sedadlech je však málo místa, navíc se na ně těžko nastupuje.

Nejen parkování, ale i slalom mezi kužely si žádá silnou ruku na volantu.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.