Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ssangyong Actyon: nejodvážnější SUV současnosti

aktualizováno 
Tak trochu stranou od mainstreamových, líbivě tvarovaných vozů renomovaných značek, stojí Ssangyong, který svou strategii postavil na - v dnešní době - neobvyklé originalitě při vymýšlení tvarů i názvů.

SsangYong Actyon | foto: SsangYong

Celý výrobní program automobilky stojí na modelech SUV či jejich odvozeninách s pohonem všech kol a často velmi neotřelým designem. Takový je i nový Actyon - patrně nejodvážněji tvarované SUV současnosti.
 
Actyon který nahradil ve výrobním programu "džípovitý“ model Korando, se v mateřské Koreji již rok prodává.

Rostoucí celkové evropské prodeje vedly výrobce k myšlence nabídnou zmlsaným Evropanům i Actyon - ostře řezanou čtyřkolku, připomínající do značné míry velký Rodius, ovšem bez "ploutve“ v zadní třetině střechy.

***

SSANGYONG ACTION: FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE

***

Pětimístný, 4.455 dlouhý, 1.880 široký a 1.740 mm vysoký teréňák se bude snažit uzmout zákazníky především domácí konkurenci Kia Sportage a Hyundai Tucson.

Pomoci by mu k tomu měl právě šokující design a také klasická rámová konstrukce. Jeho vzhled působí ve světě, kde se pečlivě zvažuje každý milimetr odchylky od obecného vkusu, jako výbuch supernovy.
 
Na vnější tvary si totiž rozhodně je třeba zvykat - jsou všechno, jen ne nudné. Vyvolají vesměs škálu krajních emocí - od nadšení až po hluboký nesouhlas. Nikoho nenechají klidným. Který dnešní model to o sobě může říct?

Variabilní a praktický interiér obdržel luxusně vyhlížející tvarování a materiály - přední vyhřívaná sedadla mají výrazně anatomický tvar, vzadu zase nechybí sklopná loketní opěrka.

Čalounilo se černou, červeně lemovanou kůží, pracoviště řidiče svými odvážnými úhly a křivkami připomíná spíše kupé, než terénní vůz.

Nechybí široká paleta doplňků, které mají rádi zejména Evropané - množství objemných odkládacích prostor, multifunkční volant, světelný a dešťový senzor, střešní okno, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace a samozřejmě také velká bezpečnostní výbava, v níž nechybí ESP a HDC.

Podvozek spoléhá na osvědčenou klasiku - vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami.

Výsledkem by měla být podle výrobce plavnější jízda, než v mnoha limuzínách. Větší terénní ambice, než je v této třídě obvyklé, naznačuje elektricky přiřaditelný pohon všech kol a dokonce i dvoustupňová redukční převodovka.

Vznětový dvoulitr XDi 200 common rail je shodný s tím, který již pohání dosud nejmenší model Kyron.

Jeho mechanika je plodem vlastního vývoje, vstřikování a řídicí elektroniku dodává tradiční motorářský partner - Mercedes-Benz.

Vyvíjí 104 kW a 310 Nm a relativně lehkému vozu by měl dodat dostatečnou dynamiku. Méně naftomilné trhy se mohou těšit i na osvědčený konvenční zážehový čtyřválec mercedes 2.3 l o výkonu 110 kW. Pětistupňovou mechanickou převodovku lze nahradit čtyřrychlostním automatem.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.