Ssangyong Actyon: nejodvážnější SUV současnosti

Tak trochu stranou od mainstreamových, líbivě tvarovaných vozů renomovaných značek, stojí Ssangyong, který svou strategii postavil na - v dnešní době - neobvyklé originalitě při vymýšlení tvarů i názvů.

SsangYong Actyon | foto: SsangYong

Celý výrobní program automobilky stojí na modelech SUV či jejich odvozeninách s pohonem všech kol a často velmi neotřelým designem. Takový je i nový Actyon - patrně nejodvážněji tvarované SUV současnosti.
 
Actyon který nahradil ve výrobním programu "džípovitý“ model Korando, se v mateřské Koreji již rok prodává.

Rostoucí celkové evropské prodeje vedly výrobce k myšlence nabídnou zmlsaným Evropanům i Actyon - ostře řezanou čtyřkolku, připomínající do značné míry velký Rodius, ovšem bez "ploutve“ v zadní třetině střechy.

***

SSANGYONG ACTION: FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE

***

Pětimístný, 4.455 dlouhý, 1.880 široký a 1.740 mm vysoký teréňák se bude snažit uzmout zákazníky především domácí konkurenci Kia Sportage a Hyundai Tucson.

Pomoci by mu k tomu měl právě šokující design a také klasická rámová konstrukce. Jeho vzhled působí ve světě, kde se pečlivě zvažuje každý milimetr odchylky od obecného vkusu, jako výbuch supernovy.
 
Na vnější tvary si totiž rozhodně je třeba zvykat - jsou všechno, jen ne nudné. Vyvolají vesměs škálu krajních emocí - od nadšení až po hluboký nesouhlas. Nikoho nenechají klidným. Který dnešní model to o sobě může říct?

Variabilní a praktický interiér obdržel luxusně vyhlížející tvarování a materiály - přední vyhřívaná sedadla mají výrazně anatomický tvar, vzadu zase nechybí sklopná loketní opěrka.

Čalounilo se černou, červeně lemovanou kůží, pracoviště řidiče svými odvážnými úhly a křivkami připomíná spíše kupé, než terénní vůz.

Nechybí široká paleta doplňků, které mají rádi zejména Evropané - množství objemných odkládacích prostor, multifunkční volant, světelný a dešťový senzor, střešní okno, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace a samozřejmě také velká bezpečnostní výbava, v níž nechybí ESP a HDC.

Podvozek spoléhá na osvědčenou klasiku - vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami.

Výsledkem by měla být podle výrobce plavnější jízda, než v mnoha limuzínách. Větší terénní ambice, než je v této třídě obvyklé, naznačuje elektricky přiřaditelný pohon všech kol a dokonce i dvoustupňová redukční převodovka.

Vznětový dvoulitr XDi 200 common rail je shodný s tím, který již pohání dosud nejmenší model Kyron.

Jeho mechanika je plodem vlastního vývoje, vstřikování a řídicí elektroniku dodává tradiční motorářský partner - Mercedes-Benz.

Vyvíjí 104 kW a 310 Nm a relativně lehkému vozu by měl dodat dostatečnou dynamiku. Méně naftomilné trhy se mohou těšit i na osvědčený konvenční zážehový čtyřválec mercedes 2.3 l o výkonu 110 kW. Pětistupňovou mechanickou převodovku lze nahradit čtyřrychlostním automatem.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...