Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejský osobní autobus. Ssangyong Rodius uveze až 11 lidí

  14:00aktualizováno  14:00
Jihokorejská značka Ssangyong se specializuje na SUV a velkoprostorové vozy a je vyhlášená prapodivným designem svých modelů. I předchozí Rodius, prodávaný na našem trhu, nevynikal zrovna krásou. Novinka je přece jen uhlazenější a hlavně se zařadí mezi nejprostornější osobní auta na trhu.

Ssangyong New Rodius | foto: Ssangyong

Jenže v maximální konfiguraci s 11 sedadly už nebude možné tento osobák řídit s řidičským průkazem skupiny B pro osobní auta, ale jen s řidičákem na autobusy. V Evropě se pravděpodobně budou prodávat především konfigurace pro sedm nebo devět pasažérů. V každém případě nový rodius dobře poslouží i jako stěhovák. Po sklopení druhé až čtvrté řady sedaček se do něj vejde 3 240 litrů nákladu.

Fotogalerie

Ssangyong zatím novinku představil jen na domácím jihokorejském trhu, kde se bude prodávat jako Korando Turismo. V Evropě použije již zavedené označení Rodius respektive New Rodius. Pod jménem Korando prodává jiný model, a sice menší SUV.

Právě Korando a další nový model Rexton II vrátily jihokorejskou značku mezi designově nenápadné producenty. To předchozí generace modelů byla z jiného těsta. Sportovnější Actyon, předchozí generace rodiusu nebo model Kyron jsou nepřehlédnutelná auta prapodivných tvarů. Ssangyongu nešla v jejich případě upřít snaha o pokrok a originalitu, ale celá tato generace aut u zákazníků příliš obdivu nesklidila, až se výrobce dostal do bankrotu. Nové modely pod taktovkou nového vlastníka, indické Mahindry jsou proto mnohem nenápadnější.

Ssangyong New Rodius

A nový rodius se docela povedl. Přední a střední partie sice nejsou zrovna nádherné, ale neurazí a mají asijský šmrnc. Zadek auta opět využívá výrazného zasazení posledních bočních oken navazujících na páté dveře. Jenže tentokrát to výrobce udělal mnohem konvenčněji než u předchozí generace. Boční okna končí drobným zalomením vzhůru a po mohutném C sloupku ve stejném duchu navazují poslední boční okna na páté dveře.

To předchůdce měl profil bočních oken zaoblený po celé délce a vzadu na tento profil nasadil krabici se zadními okénky. C sloupek byl sice mnohem subtilnější, jenže celek dopadl prapodivně. U novinky je pak výrazně uhlazenější i přední maska se světly stejně jako zadní svítilny. S ohledem na užitné vlastnosti je jasné, že celkové proporce auta jsou značně mohutné, což vynikne hlavně k velikosti podběhů a samotných kol.

Ssangyong New Rodius

Výrobce uvádí, že auto míří někam mezi MPV a SUV. Interiér je extrémně variabilní, podle počtu sedadel je možné auto rychle přeměnit z autobusu na stěhovák nebo na luxusní limuzínu. Sedadla lze skládat, překlápět na stolky nebo z nich udělat postele. V nejvyšším ze tří stupňů výbav se zákazníci dočkají plné elektrické výbavy, silné audio soupravy a navigace. Za příplatek mohou získat panoramatickou střechu a několik dalších extra prvků výbavy. Již v základu bude mít nový rodius vodu odpuzující okna nebo elektrické rozmrazování předního okna.

Nový rodius bude mít pohon všech kol a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou manuální či pětistupňovou automatickou převodovkou. Motor vychází z předchozí generace, kdy na něm spolupracoval ještě Mercedes. Aktuálně tento dvoulitr poskytuje solidních 129 kW a 360 Nm točivého momentu. Pro vybrané trhy bude mít nový rodius na výběr i benzinový šestiválec o objemu 3,2 litru, do zemí EU se pravděpodobně tento agregát nedostane.

Ssangyong New Rodius

Evropskou specifikaci rodiusu by měl Ssangyong zveřejnit v rámci premiéry, která se očekává na autosalonu v Ženevě. Známa tudíž není ani cena novinky. V posledním oficiálním ceníku předchozí generace rodiusu u českého importéra byla u výbavy Premium uvedena suma 729 000 korun.

Autor:




Nejčtenější

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.