Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejský osobní autobus. Ssangyong Rodius uveze až 11 lidí

  14:00aktualizováno  14:00
Jihokorejská značka Ssangyong se specializuje na SUV a velkoprostorové vozy a je vyhlášená prapodivným designem svých modelů. I předchozí Rodius, prodávaný na našem trhu, nevynikal zrovna krásou. Novinka je přece jen uhlazenější a hlavně se zařadí mezi nejprostornější osobní auta na trhu.

Ssangyong New Rodius | foto: Ssangyong

Jenže v maximální konfiguraci s 11 sedadly už nebude možné tento osobák řídit s řidičským průkazem skupiny B pro osobní auta, ale jen s řidičákem na autobusy. V Evropě se pravděpodobně budou prodávat především konfigurace pro sedm nebo devět pasažérů. V každém případě nový rodius dobře poslouží i jako stěhovák. Po sklopení druhé až čtvrté řady sedaček se do něj vejde 3 240 litrů nákladu.

Fotogalerie

Ssangyong zatím novinku představil jen na domácím jihokorejském trhu, kde se bude prodávat jako Korando Turismo. V Evropě použije již zavedené označení Rodius respektive New Rodius. Pod jménem Korando prodává jiný model, a sice menší SUV.

Právě Korando a další nový model Rexton II vrátily jihokorejskou značku mezi designově nenápadné producenty. To předchozí generace modelů byla z jiného těsta. Sportovnější Actyon, předchozí generace rodiusu nebo model Kyron jsou nepřehlédnutelná auta prapodivných tvarů. Ssangyongu nešla v jejich případě upřít snaha o pokrok a originalitu, ale celá tato generace aut u zákazníků příliš obdivu nesklidila, až se výrobce dostal do bankrotu. Nové modely pod taktovkou nového vlastníka, indické Mahindry jsou proto mnohem nenápadnější.

Ssangyong New Rodius

A nový rodius se docela povedl. Přední a střední partie sice nejsou zrovna nádherné, ale neurazí a mají asijský šmrnc. Zadek auta opět využívá výrazného zasazení posledních bočních oken navazujících na páté dveře. Jenže tentokrát to výrobce udělal mnohem konvenčněji než u předchozí generace. Boční okna končí drobným zalomením vzhůru a po mohutném C sloupku ve stejném duchu navazují poslední boční okna na páté dveře.

To předchůdce měl profil bočních oken zaoblený po celé délce a vzadu na tento profil nasadil krabici se zadními okénky. C sloupek byl sice mnohem subtilnější, jenže celek dopadl prapodivně. U novinky je pak výrazně uhlazenější i přední maska se světly stejně jako zadní svítilny. S ohledem na užitné vlastnosti je jasné, že celkové proporce auta jsou značně mohutné, což vynikne hlavně k velikosti podběhů a samotných kol.

Ssangyong New Rodius

Výrobce uvádí, že auto míří někam mezi MPV a SUV. Interiér je extrémně variabilní, podle počtu sedadel je možné auto rychle přeměnit z autobusu na stěhovák nebo na luxusní limuzínu. Sedadla lze skládat, překlápět na stolky nebo z nich udělat postele. V nejvyšším ze tří stupňů výbav se zákazníci dočkají plné elektrické výbavy, silné audio soupravy a navigace. Za příplatek mohou získat panoramatickou střechu a několik dalších extra prvků výbavy. Již v základu bude mít nový rodius vodu odpuzující okna nebo elektrické rozmrazování předního okna.

Nový rodius bude mít pohon všech kol a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou manuální či pětistupňovou automatickou převodovkou. Motor vychází z předchozí generace, kdy na něm spolupracoval ještě Mercedes. Aktuálně tento dvoulitr poskytuje solidních 129 kW a 360 Nm točivého momentu. Pro vybrané trhy bude mít nový rodius na výběr i benzinový šestiválec o objemu 3,2 litru, do zemí EU se pravděpodobně tento agregát nedostane.

Ssangyong New Rodius

Evropskou specifikaci rodiusu by měl Ssangyong zveřejnit v rámci premiéry, která se očekává na autosalonu v Ženevě. Známa tudíž není ani cena novinky. V posledním oficiálním ceníku předchozí generace rodiusu u českého importéra byla u výbavy Premium uvedena suma 729 000 korun.

Autor:




Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Fiat Ducato 35 L2H2 3.0CNG KLIMATIZACE
Fiat Ducato 35 L2H2 3.0CNG KLIMATIZACE

r.v. 2011, naj. 95 000 km, CNG + benzín
259 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.