Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Korejský osobní autobus. Ssangyong Rodius uveze až 11 lidí

  14:00aktualizováno  14:00
Jihokorejská značka Ssangyong se specializuje na SUV a velkoprostorové vozy a je vyhlášená prapodivným designem svých modelů. I předchozí Rodius, prodávaný na našem trhu, nevynikal zrovna krásou. Novinka je přece jen uhlazenější a hlavně se zařadí mezi nejprostornější osobní auta na trhu.

Ssangyong New Rodius | foto: Ssangyong

Jenže v maximální konfiguraci s 11 sedadly už nebude možné tento osobák řídit s řidičským průkazem skupiny B pro osobní auta, ale jen s řidičákem na autobusy. V Evropě se pravděpodobně budou prodávat především konfigurace pro sedm nebo devět pasažérů. V každém případě nový rodius dobře poslouží i jako stěhovák. Po sklopení druhé až čtvrté řady sedaček se do něj vejde 3 240 litrů nákladu.

Fotogalerie

Ssangyong zatím novinku představil jen na domácím jihokorejském trhu, kde se bude prodávat jako Korando Turismo. V Evropě použije již zavedené označení Rodius respektive New Rodius. Pod jménem Korando prodává jiný model, a sice menší SUV.

Právě Korando a další nový model Rexton II vrátily jihokorejskou značku mezi designově nenápadné producenty. To předchozí generace modelů byla z jiného těsta. Sportovnější Actyon, předchozí generace rodiusu nebo model Kyron jsou nepřehlédnutelná auta prapodivných tvarů. Ssangyongu nešla v jejich případě upřít snaha o pokrok a originalitu, ale celá tato generace aut u zákazníků příliš obdivu nesklidila, až se výrobce dostal do bankrotu. Nové modely pod taktovkou nového vlastníka, indické Mahindry jsou proto mnohem nenápadnější.

Ssangyong New Rodius

A nový rodius se docela povedl. Přední a střední partie sice nejsou zrovna nádherné, ale neurazí a mají asijský šmrnc. Zadek auta opět využívá výrazného zasazení posledních bočních oken navazujících na páté dveře. Jenže tentokrát to výrobce udělal mnohem konvenčněji než u předchozí generace. Boční okna končí drobným zalomením vzhůru a po mohutném C sloupku ve stejném duchu navazují poslední boční okna na páté dveře.

To předchůdce měl profil bočních oken zaoblený po celé délce a vzadu na tento profil nasadil krabici se zadními okénky. C sloupek byl sice mnohem subtilnější, jenže celek dopadl prapodivně. U novinky je pak výrazně uhlazenější i přední maska se světly stejně jako zadní svítilny. S ohledem na užitné vlastnosti je jasné, že celkové proporce auta jsou značně mohutné, což vynikne hlavně k velikosti podběhů a samotných kol.

Ssangyong New Rodius

Výrobce uvádí, že auto míří někam mezi MPV a SUV. Interiér je extrémně variabilní, podle počtu sedadel je možné auto rychle přeměnit z autobusu na stěhovák nebo na luxusní limuzínu. Sedadla lze skládat, překlápět na stolky nebo z nich udělat postele. V nejvyšším ze tří stupňů výbav se zákazníci dočkají plné elektrické výbavy, silné audio soupravy a navigace. Za příplatek mohou získat panoramatickou střechu a několik dalších extra prvků výbavy. Již v základu bude mít nový rodius vodu odpuzující okna nebo elektrické rozmrazování předního okna.

Nový rodius bude mít pohon všech kol a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou manuální či pětistupňovou automatickou převodovkou. Motor vychází z předchozí generace, kdy na něm spolupracoval ještě Mercedes. Aktuálně tento dvoulitr poskytuje solidních 129 kW a 360 Nm točivého momentu. Pro vybrané trhy bude mít nový rodius na výběr i benzinový šestiválec o objemu 3,2 litru, do zemí EU se pravděpodobně tento agregát nedostane.

Ssangyong New Rodius

Evropskou specifikaci rodiusu by měl Ssangyong zveřejnit v rámci premiéry, která se očekává na autosalonu v Ženevě. Známa tudíž není ani cena novinky. V posledním oficiálním ceníku předchozí generace rodiusu u českého importéra byla u výbavy Premium uvedena suma 729 000 korun.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.