Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzrušující originální ssangyong vzpomíná na ulítlý design minulosti

aktualizováno 
SsangYong je korejský výrobce, který se proslavil jedněmi z nejošklivějších aut poslední doby. Nový koncept XAV vzpomíná na nekonvenční styl automobilky a přidává odkaz na konkurenční Toyotu.

SsangYong XAV | foto: SsangYong

SsangYong to dotáhl se svými „kreacemi“ až ke krachu. Pod novým vlastníkem z Indie to čtvrtá největší korejská automobilka zkouší znovu. Nyní se téměř výhradně zaměřuje na vozy kategorie SUV. Řada z nich je v prodeji i na českém trhu.

Fotogalerie

V poslední době se designový jazyk SsangYongu o poznání zklidnil. Přesto jsou vozy tohoto výrobce stále originální. První vůz vytvoření po převzetí indickou Mahindrou dává vzpomenout na staré časy. I když tak výstřední jako „legendární“ model Rodius nový model Tivoli není.

Na autosalonu v jihokorejském Soulu představil SsangYong nový koncept XAV, který odkazuje na druhou generaci modelu Korando. Ta se však stále vyrábí jako TaGaz Tager v Rusku. Nový koncept nemá nic společného s druhou generací modelu, která je teď v nabídce - test čtěte zde

SsangYong Korando

Druhá generace SsangYongu Korando

Na původní korando odkazují například blikače, které od přední masky přecházejí až k přednímu blatníku. I blatníky odkazují na první korando, jsou také hranaté.

Jméno nového konceptu je zkratkou pro eXciting Authentic Vehicle, tedy v překladu Vzrušující originální vůz. 

SsangYong XAV

SsangYong XAV

V designu nového konceptu lze vystopovat stopy jiného konkurenčního vozu. Celkovým pojetím se nový koncept podobá Toyotě FJ Cruiser. Na toto SUV odkazuje nový jihokorejský koncept podobným tvarem střechy. Stejně tak je střecha vyvedena v bílé barvě. I Toyota FJ Cruiser má hranaté blatníky, celkově však působí více „retro“.

Náhradní kolo umístěné na zadních dveřích zmiňované Toyoty má nový koncept od SsangYongu vzadu jen naznačené. Místo kola má na zadních dveřích schránku na lepící sadu.

XAV je postaven na šasi modelu Tivoli, který se představil Evropě na březnovém autosalonu v Ženevě, má však pro dnešní dobu typické hybridní provedení. Čtyřválec o objemu 1,6 litru tak doplňují tři elektromotory.

Toyota FJ Cruiser

Toyota FJ Cruiser

Přední elektromotor s výkonem 10 kW slouží jako generátor, dvojice elektromotorů umístěných u zadní nápravy produkují 60 kW. Nový koncept tedy má pohon všech kol.

Koncept má vzduchový podvozek, stejně jako kameru a senzory, které dokáží sledováním povrchu upravit nastavení podvozku. Více toho prozatím SsangYong neprozradil.

Vize XAV do výroby jistě nezamíří ve vystavené podobě. Ukazuje ale další směřování jihokorejského výrobce. Ten vidí ve vozech SUV svoji budoucnost. S touto kategorií vozů má také bohaté zkušenosti.

Jedním z modelů od SsangYongu, které nepatří do kategorie SUV, je letitý převzatý Mecedes-Benz třídy E, který Korejci vyrábí už od roku 1997. Mimo Jižní Koreu se vozy SsangYong produkují také v Rusku a na Ukrajině.

Autor:




Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.