Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značka nejošklivějších aut mění tvář. SSangYong chystá malé SUV

aktualizováno 
SsangYong si pro pařížský autosalon připravil dvě studie XIV. Předznamenávají menší SUV, se kterým se firma chce příští rok poprat s konkurencí v jednom z nejzajímavějších segmentů trhu. Otevřený Air ukazuje městskou variantu, Adventure tu odvážnější do terénu.

SsangYong XIV Adventure | foto: SsangYong

Jihokorejský SsangYong je sice malý a exotický výrobce převážně SUV, ale i u nás docela dobře známý. Jeho nedávná produkce nesla prapodivný design a některé modely se praly o titul nejošklivějšího auta. To už neplatí, aktuální ssangyongy jsou docela zajímavé a jejich vzhled už negativní vášně nebudí. Na druhou stranu ani není extrémně nápaditý. Oba koncepty se to však pokusí změnit.

Fotogalerie

SsangYong navíc přežil klinickou smrt, před pár lety se zmítal těsně před bankrotem, až ho zachránil indický koncern Mahindra. Pod jeho vedením se situace stabilizovala a SsangYong nyní produkuje šest SUV a jeden velký sedan, který jako by z oka vypadl Mercedesu třídy S. To není náhoda, SsangYong dříve s Mercedesem spolupracoval a i tento aktuální sedan používá pětilitrový osmiválec původem od Mercedesu.

Na českém trhu nejsou v prodeji všechny modely, aktuálně několik dealerů nabízí Korando, Rexton W a Rodius. Chystané novinky, zatím v podobě konceptů XIV-Air a XIV-Adventure, se v portfoliu značky zařadí pod Korando. Rozměrově budou výsledné produkční modely patřit mezi stále oblíbenější malá SUV, jako jsou Juke od Nissanu, aktuální hit Captur od Renaultu a mnoho dalších modelů.

Jméno XIV není římská číslice, je to zkratka z eXciting user-Interface Vehicle, tedy „auto se vzrušujícím uživatelským rozhraním“. Oba koncepty mají stejný základ, liší se stylingem. Air je spíš městské SUV, Adventure by mělo splnit, co slibuje jeho jméno. Není to nic neobvyklého, podobné rozdělení na městské a outdoorové provedení nyní nabízí i yeti.

SsangYong XIV-Air má otevřenou kabinu, což je však zcela jistě jen výstavní výstřednost. Důležitý je na konceptu styling nárazníků, přední a zadní části a dalších detailů. Pro oba koncepty je charakteristická střecha ve stylu Mini, druhé Fabie nebo nejvíce Suzuki Swift. Blatníky lemují výrazné křivky, které určují hlavní linku na bocích karoserie.

S délkou 4,2 metru a rozvorem 2,6 metru působí oba koncepty vyváženě a vypadají větší, než ve skutečnosti jsou. To platí zatím jen pro publikované fotky, ve skutečnosti to může být jinak. SsangYong na jaře v Ženevě ukázal stejnojmenný koncept s hybridním ústrojím, který se oběma uvedeným konceptům podobá, ale byl větší a pojal až sedm pasažérů.

Jelikož bude novinka patřit mezi malá SUV, nepřekvapí, že o pohon se budou starat objemově menší agregáty. SsangYong zvolil rozumný kompromis, benzinový i naftový motor budou mít objem 1,6 litru. Diesel bude zcela jistě přeplňovaný, u zážehového agregátu si na detaily budeme muset ještě počkat.

Podle předběžných informací plánuje SsangYong i hybridní provedení, které by mělo mít v případě spalovacího motoru překvapivě diesel. Přestože na hybridu výrobce pracuje již delší dobu, zatím hotový není a těžko se objeví v nabídce souběžně se zahájením prodeje v příštím roce. Hybridní XIV dokonce SsangYong už představil letos na jaře v Ženevě (více zde).

Zákazníci budou mít na výběr provedení s pohonem jedné, nebo obou náprav, opět zatím bez detailnějších informací o typu pohonu všech kol. Na výběr má být i mezi manuální a automatickou převodovkou, pravděpodobně klasickou s hydrodynamickým měničem. Na tyto a další detaily si budeme muset počkat do zítřka, kdy začíná autosalon v Paříži.

Autor:






Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.