Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stará auta bazary nechtějí, s novou daní je neprodají

aktualizováno 
"Stará auta nevykupujeme. Nebudeme brát něco, co pak sami neprodáme. Na tom bychom jen prodělali," říká Petra Nováková z Autobazaru Bílina. Stejný postup volí i další bazary, takže prodat staré auto i za pár korun je nyní téměř utopie.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Bereme vozy jen do komisního prodeje. Lidé mohou auto přivézt, odstavit u nás a buď se prodá, nebo si ho zase odvezou," potvrdil Daniel Hloušek z Autobazaru Kadaň.

V obou bazarech přitom místo mají. V Kadani se za poslední měsíc uvolnilo asi pětadvacet míst, protože bazar všechna starší a levná auta vyprodal. Přestože se lidé většinou starých vozů zbavují, pro Hlouška to překvapení není.

"Lidé nemají peníze. Proto jsme prodali všechna auta do 30 tisíc. A šlo to rychle, začalo to před měsícem a doprodali jsme je minulý týden. Bylo jedno, jaká to je značka," vysvětlil Hloušek.

Samotné bazary se do nákupu starších aut nepouštějí kvůli nové ekologické dani. Kdyby jí nebylo, starší vozy by se prodávaly dobře. "Jenže takhle za auto, které stojí deset tisíc, dáte i s tou daní dvacet tisíc. A to je neprodejné, starý favorit takovou cenu nemá," míní Nováková.

Největší tuzemský obchodník s ojetinami AAA Auto naopak nabízí na protiúčet slevu minimálně pět tisíc korun i za nejstarší, ale ještě pojízdné kousky. Jejich akce probíhá v celé republice až do konce ledna příštího roku.

Malé bazary se bojí toho, že nejen že je kvůli ekologické dani neprodají, ale ještě budou muset řešit, jak se jich zbavit a třeba zaplatit i sešrotování. 

Autoři:


Témata: AAA Auto


Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.