Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stará octavia definitivně končí. Škoda ji příští rok přestane vyrábět

  11:29aktualizováno  11:29
Jeden z nejúspěšnějších modelů v historii Škody Auto příští rok přestane automobilka vyrábět. Čtrnáct let poté, co ho automobilka uvedla na trh, skončí pravděpodobně výroba modelu Octavia Tour, mezi lidmi známý častěji jako "stará oktávie".

Škoda Octavia Tour | foto: Škoda Auto

Model, který v některých letech předehnal v prodejích i nové verze octavie, už nejde tak dobře na odbyt jako v minulosti. "Vzhledem k situaci na trhu bude muset ke konci roku 2010 výroba skončit," uvedla v týdeníku Škodovácký odborář člen představenstva zodpovědný za prodej Reinhard Fleger. O přesném datumu ukončení výroby ještě firma nerozhodla.

Octavia Tour slavila úspěch v posledních letech hlavně na východních trzích, především na Ukrajině a v Rusku. Tam se ale prodeje aut celkově velmi propadly. V Česku automobilka modely zlevnila už pod hranici tří set tisíc korun. "Myslím, že by to mohl být jeden z našich trumfů pro šrotovné," tvrdí šéf odborů Jaroslav Povšík.

Zájem o Octavii Tour nyní nastartovala velká slevová akce automobilky. Akční výbava Trumf v liftbackové verzi s benzinovou 1.6 vyjde na 269 900 Kč, za 10 tisíc navíc dostanete klimatizaci, elektrické stahování oken a další výbavu. Ještě zajímavější je Octavia Tour ve verzi kombi s naftovým motorem 1.9 TDi za 329 tisíc korun včetně klimatizace. "Zájem je obrovský. Za týden prodáme tolik tourů, kolem dvaceti, jako loni za celý rok. Auta nejsou skladem, objednávají se do výroby, a už teď je dodací doba delší než dva měsíce," říká Radek Donner, vedoucí prodeje největšího pražského dealera škodovek, firmy NHCar.

Octavia Tour je délkou výroby unikátem i v rámci koncernu Volkswagen. Déle se vyrábí jen Volkswagen Sharan.

Konec výroby modelů Tour znamená další problém pro závod ve Vrchlabí, kde auta vznikají. Automobilka bude muset hledat novou výrobu pro využití kapacit. Jednou z variant je přesun jedné směny výroby nových octavií z Mladé Boleslavi.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.