Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stárnoucí model čeká na plastickou operaci

aktualizováno 
-
Je to snad až k nevíře, že Škoda Octavia je už čtvrtým rokem na silnicích. Co k vozu říci s odstupem času? Ne že by se neokoukala. Ale přesto: Velikost kol a jejich rozchod je dokonalý jako krásné nohy u ženy. Ani v provedení kombi zatím octavii nemůže nikdo ohrozit. Ve funkčnosti jsou jí mnohá auta blízká, ale v šarm u a eleganci to dosud nelze říci o žádném kombi. Poněkud všední interiér by mohl být alespoň barevnější. Skutečným problémem Škody Octavie je její "ustaraný obličej" a "unavené oči" v porovnání s "mladistvě napruženým tělem". Pouhým zvednutím koutků blinkrů by se mnoho nedosáhlo. Octavia potřebuje celý přední facelifting. Ano, potřebuje plastickou operaci.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Když jsem Škodu Octavii spatřil poprvé, vnímal jsem ji se smíšenými pocity. Zatímco s celkovou koncepcí a tvary jsem byl spokojen, způsobila přístrojová deska pravý opak. Musela v každém zákazníkovi vyvolat pocit, jak moc se na něm za jeho peníze šetří. Výhrady jsem měl i k přední masce, která měla podle slov tvůrců připomínat kořeny, na něž navazuje. Nesouhlasím. Vizuální ani ideovou podobnost s původní octavií prostě nevidím. Na mém tehdejším tvrzení, že jde o velice laciný efekt, soukromě přejmenovaný na chromované hrábě, se nic nemění. Zdá se, že právě tento znak se stal nosným prvkem image nejen octavie, ale také ostatních modelů značky Škoda. Musíme doufat, že určitým obsahem bude postupně naplněn. Vývoj přinesl jen dvě inovace, které stojí za zaznamenání novou přístrojovou desku a vzhledově velmi vydařené kombi. Teprve to spolu se zlepšením celkové kvality vozu způsobilo, že jsem začal octavii vnímat jako rovnocenného konkurenta koncernových bratrů stejné třídy. Čas ukázal, že základní koncepce designu je správná, a protože ani jeho stáří octavii vrásky nedělá, domnívám se, že plastické operace budou spíše drobnějšího charakteru, který jí přiblíží vzhledu fabie.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.