Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starosti milionářů: Umytí auta za 200 000

aktualizováno 
Nevíte kam vozit na očistnou kúru svého rollse? Při příští návštěvě Londýna se stavte u Paula Daltona. Blýskání, mytí a voskování plechů těch nejurozenějších a nejdražších aut světa je jeho denním chlebem.

Auto, mytí, veterán | foto: Profimedia.cz

Leštění plechového krasavce v bílých rukavicích namísto sobotního golfového mače už dávno není in. Natož pak víkendová rozcvička na chatě s kbelíkem a houbou, nedejbože snad mytí u potoka. Amatérismus se dnes nenosí ani v mytí aut! Správný snob platí za vypulírování svého enza sedm tisíc euro.

Pravděpodobně nejdražší myčka světa se jmenuje Miracle Detail. Myčkou se v tomto případě myslí ruce skotského třicátníka Paula Daltona. K očistě aut používá ty nejrafinovanější postupy, nejjemnější materiály a nejvybranější autošminky.

Nejvyšší mycí program - ten, který volí britská smetánka, se odehrává u zákazníka doma, je složen z 61 kroků, trvá dva týdny a stojí 7 tisíc euro (téměř 200 tisíc korun). 

Dalton prohlašuje, že má zákazníky ze všech koutů světa, od Singapuru po Prahu (!). Mezi klienty se objevuje například Rod Stewart, který k němu vozí své rudé Ferrari Enzo.

Mycí kúra udrží lak blyštivý jeden až tři roky. Vše záleží na tom, jak je auto používáno a na místě, kde parkuje.

Rituál začíná očištou odmašťovačem, který z karoserie odstraní film mastné silniční špíny, poté auto podstupí čtyřnásobnou koupel vodou ohřátou přesně na 30 stupňů, na každou z nich je použita jiná houba, na závěr je karoserie osušena hadříky z mikrovláken. Pak přijde na řadu "pleťová maska" a analýza tloušťky laku, která odhalí místa vyžadující zvláštní péči.

Závěrečná a také nejdůležitější fáze spočívá v ručním nanesení tří vrstev speciálního vosku Zymol Royale.

Pro začítek je možné samozřejmě zvolit méně nákladné čištění, to nejlevnější 21krokové vyjde na 375 liber. Ale pozor, čekací listina je na devět mesíců dopředu zaplněná.

Vosk Zymol Royale je ze 73% složen z vzácného přírodního bílého vosku Carnuba, pocházejícího z brazilského deštného pralesa. Nanáší se za tepla ručně. Paul Dalton prohlašuje, že má jediné dvě tuby tohoto vosku v celé Británii, skladuje je doma v ledničce. Jedno balení přijde na 7118 liber.

Carnuba je jeden z nejtvrdších přírodních vosků vůbec, je téměř nerozpustný ve vodě, bývá nazýván králem vosků. Používá se mimo jiné v kosmetickém a potravinářském průmyslu.
Zdroj: Wikipedia


popisek Bahno ve spreji
Drsňákem snadno a rychle

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.