Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší ford - nová škoda zatím nerozhodně

aktualizováno 
- Ford Mondeo 1,8 GLX ročníku výroby 1994 má v dlouhodobém redakčním srovnávacím testu s novou Škodou Felicií 1,3 LXi za sebou pětadvacet tisíc kilometrů a během této porce, která představuje více než dva roky cestování průměrného řidiče, neměl kromě malé závady ostřikovače čelního skla, prasklé parkovací žárovky a potřeby dovyvážit ve stotřicítce lehce vibrující přední kola žádnou vážnější poruchu. Zmíněné bolístky spravilo pár set korun. Felicia sice během stejné kilometrické porce kvůli provozním závadám nestála vůbec nic - ale jen proto, že těžila z výhody nového vozu.
V rámci záruky u ní totiž servis zdarma opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku, a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Ještě předtím felicii unikala do motorového prostoru chladicí kapalina, což mechanici rovněž opravili zdarma. V tomto případě měnili vadnou vyrovnávací nádržku chladiče. Jestliže po prvních pěti tisících kilometrech ekonomicky vycházel Ford Mondeo téměř o sedm a půl tisíce korun výhodněji a k mezníku patnácti tisíc kilometrů držel náskok ještě skoro čtyřtisícový, po pětadvaceti tisících kilometrech se náklady na provoz v podstatě srovnaly. Stalo se tak zásluhou spotřeby,která u mondea vrostla z původně průměrných 8,3 na 8,38 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco u felicie si syrový motor s přibývajícími kilometry »sedl« a nejprve bral o půl a potom o téměř třičtvrtě litru na každou stovku kilometrů méně než ford. Ten sice nepatrné zvýšení spotřeby vykázal po dlouhých a svižných jízdách po dálnicích v tuzemsku i v rychlostně neomezené cizině, ovšem pravdou zůstává, že ani škodovku jezdci v rámci testu nešetřili a rovněž ji velmi často proháněli po dálnicích. Za zmíněných podmínek Ford Mondeo 1,8 GLX spolykal během pětadvaceti tisíc kilometrů 2096 litrů benzinu, tedy o 165 litrů víc než Škoda Felicia 1,3 LXi. Při současných cenách pohonných hmot by tento rozdíl představoval zhruba čtyři tisíce korun. Jestli je to dost či málo za větší komfort cestování, to už musí zhodnotit každý motorista sám a podle svých nároků a kapsy. V předepsané údržbě je o dost jednodušší Škoda Felicia. Ta během prvních pětadvaceti tisíc kilometrů vyžadovala s patnáctitisícovým servisním cyklem jen jednu prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru celkem za 1654 korun, zatímco Ford Mondeo s ještě nedávno desetitisícovým cyklem byl v servisu dvakrát a na výměnách oleje, filtrů, čtyř zapalovacích svíček, těsnění a v úvodu už zmíněných drobných opravách stál 7504 korun. Dál se však má nepříznivé postavení mondea v této oblasti alespoň částečně lepšit. Výrobce totiž v poslední době oficiálně prodloužil servisní cyklus z deseti tisíc na rovněž patnáct tisíc kilometrů.

Test trvá celkem 40 tisíc kilometrů a chce přispět do tradiční motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo.Felicia stála při pořízení a 40 tisících kilometrech se vším všudy 350 tisíc korun. Mondeu do této částky zbývá něco přes pětatřicet tisíc korun. Má však ještě patnáct tisíc kilometrů před sebou a jisté přitom je, že kromě benzinu a oleje bude žádat minimálně nové pneumatiky.

Souboj mezi jetým fordem a novou škodovkou je za polovinou, náklady na provoz obou vozů se srovnaly.

Autor:


Témata: Ford, Ford Mondeo, Škoda


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.