Starší vozy mívají špatnou kapalinu

-
Jen svědomí řidičů zná rozsah dluhů vůči jedné z nejdůležitějších nezbytností automobilu, k brzdové kapalině. U té se většinou motoristé omezí na udržování hladiny, zatímco výměnu předepsanou obvykle po dvou letech provozu opomíjejí. Výjimkou nejsou ani řidiči, kteří za život vystřídali několik vozů a brzdovou kapalinu neměnili v žádném z nich. Z výsledků průzkumu, který v tuzemsku uspořádala mezinárodní firma specializovaná na distribuci olejů a jiných provozních kapalin, plyne, že nejhorší stav brzdové kapaliny je u starších osobních automobilů. Náplně obsahují značné množství vody, čímž se snižuje odolnost kapaliny vůči varu. Stará a nevyhovující brzdová kapalina nepříznivě působí také na pryžové a kovové díly brzdové soustavy. Zvlášť pro delší dovolenkové cesty je nezbytné vzít v úvahu, že už tři procenta vody v brzdové kapalině snižují bod jejího varu o 100 stupňů Celsia. Selhání brzd zvlášť při sjíždění delších horských průsmyků je velmi reálné. Před cestou na dovolenou odborníci doporučují minimálně kontrolu kvality brzdové kapaliny. Mnohé servisy k tomu mají k dispozici měřicí techniku.