Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý diesel žádá před testem desetitisíce

  9:20aktualizováno  9:20
Další vůz, který se vpříštích měsících podrobí dlouhodobému testu v MF DNES - dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu.
dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu. Od vozu jeho ceny a stáří se sice nedaly čekat zázraky, nicméně náklady na předtestovou péči jsou přece jen větší, než se čekalo. Starý Peugeot 405, který má v redakci absolvovat 40 tisíc kilometrů, si zatím kromě pořizovací částky vyžádal přes 30 tisíc korun. Na některé drobné závady peugeotu upozornil už sám prodejce, ale další velmi podstatné potíže zůstaly v okamžiku koupě skryty. Například když po zkušební jízdě s hlasitým prskáním utíkal přes uzávěr chladiče fridex, prohlásil technik, že asi nesedí závit víčka. A že tuto drobnost hbitě napraví mechanik autobazaru. Zdarma. Ještě předtím bylo auto za 89 tisíc korun zaplaceno. Zhruba 8000 korun vydali redaktoři za menší opravy do okamžiku, než pražský mechanik-garážista prohlásil, že je prasklý blok motoru, a hotovil se sehnat jiný. Krátce nato tentýž servisman přestal mít o další práci zájem, a tak turbodieselový Peugeot 405 1.8 změnil opravnu. Tentokrát se zakázky chopil sice také neznačkový živnostník, ovšem prakticky úplně specializovaný na francouzské vozy, oficiální plzeňský autoservis. Jeho pracovníci hbitě poznali, že není prasklý blok motoru, nýbrž hlava, a na opravu jim stačil týden. Kolik úplné uvedení do provozu letitého dieselu stálo a jak si Peugeot 405 vede v prvních kilometrech čtyřicetitisícového redakčního testu, přineseme v příštím čísle AUTO MOTO.


Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.