Starý diesel žádá před testem desetitisíce

Další vůz, který se vpříštích měsících podrobí dlouhodobému testu v MF DNES - dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu.
dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu. Od vozu jeho ceny a stáří se sice nedaly čekat zázraky, nicméně náklady na předtestovou péči jsou přece jen větší, než se čekalo. Starý Peugeot 405, který má v redakci absolvovat 40 tisíc kilometrů, si zatím kromě pořizovací částky vyžádal přes 30 tisíc korun. Na některé drobné závady peugeotu upozornil už sám prodejce, ale další velmi podstatné potíže zůstaly v okamžiku koupě skryty. Například když po zkušební jízdě s hlasitým prskáním utíkal přes uzávěr chladiče fridex, prohlásil technik, že asi nesedí závit víčka. A že tuto drobnost hbitě napraví mechanik autobazaru. Zdarma. Ještě předtím bylo auto za 89 tisíc korun zaplaceno. Zhruba 8000 korun vydali redaktoři za menší opravy do okamžiku, než pražský mechanik-garážista prohlásil, že je prasklý blok motoru, a hotovil se sehnat jiný. Krátce nato tentýž servisman přestal mít o další práci zájem, a tak turbodieselový Peugeot 405 1.8 změnil opravnu. Tentokrát se zakázky chopil sice také neznačkový živnostník, ovšem prakticky úplně specializovaný na francouzské vozy, oficiální plzeňský autoservis. Jeho pracovníci hbitě poznali, že není prasklý blok motoru, nýbrž hlava, a na opravu jim stačil týden. Kolik úplné uvedení do provozu letitého dieselu stálo a jak si Peugeot 405 vede v prvních kilometrech čtyřicetitisícového redakčního testu, přineseme v příštím čísle AUTO MOTO.