Standardně dodávanou dvousedadlovou karoserii s velkým zavazadlovým prostorem a více než stolitrovou nádrží v zádi navrhl kompletně Jean Bugatti, syn proslulého konstruktéra. Dlouhá kapota, nízké sklopné přední sklo, splývavé linie předních blatníků zdůrazněné oválnými, barevně odlišenými prolisy (nejpůsobivější v červené či žluté) spolu s hluboce vykrojenými boky bez dvířek a rezervním kolem na zádi zdůrazňují sportovní charakter vozu. Ten byl ostatně často označován za nejkrásnější sportovní auto všech dob. O kvalitách typu 55 svědčí osmadvacet dochovaných a náležitě ceněných exemplářů z celkového počtu třiceti osmi vyrobených kusů.
Za zaznamenání stojí výkony vozu: maximální rychlost 180 km/h, zrychlení z klidu na 96 km/h za 13 sekund; stošedesátikilometrová rychlost na konci trasy dlouhé 400 metrů s pevným startem. To jsou hodnoty, které ještě dnes vzbuzují respekt. Na spotřebu paliva pochopitelně nelze brát ohled.
Závodní motor "pětapadestáky" je řadový osmiválec s vrtáním a zdvihem 60 respektive 100 mm, objemem 2262 cm3 a klikovým hřídelem uloženým na valivých ložiskách. Dává úctyhodných 135 koní při 5500 otáčkách za minutu. Pro snazší starty je sací potrubí osazeno nastřikovací pumpičkou ovládanou z palubní desky, kde se nalézá také páka předstihu ovládající přerušovač magnetam, dvě páky otevírající ventilaci v karoserii a knoflíky seřiditelných tlumičů pérování. Podvozek tvoří žebřinový rám s typickým zavěšením tuhých náprav. Přední nápravu, Bugattiho "majstrštyk", tvoří dutá trubka, v koncích plná a vykovaná vcelku s otvory, kterými prochází poloeliptická pera. Typická jsou také Bugattiho kola z lehkých slitin s osmi loukotěmi a zalisovanými brzdovými bubny. Kroutící moment se přenáší přes Bugattiho patentovanou lamelovou spojku a čtyřstupňovou převodovku s řazením pákou uprostřed kokpitu.