Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo nechce opravovat, ale jezdit, kupuje německá auta

  11:00aktualizováno  11:00
Největší provozovatel sítě stanic technické kontroly v Německu sestavuje jeden z uznávaných žebříčků aut podle množství závad. Pro rok 2011 Dekra označila za krále kvality duo Audi A6 a Opel Insignia. Neztrácejí se ani Škody Octavia.

Nejmíň závad nalezli technici Dekry u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů | foto: Opel

Dekra má síť stanic technických kontrol v Německu i v Česku, ale do statistik spolehlivosti zařazuje jen výsledky z německých prohlídek. Pro nejnovější žebříček hledala šampiony mezi 15 miliony prohlídek aut.

Absolutně nejmíň závad nalezli technici u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů.

Dekra rozděluje auta do kategorií podle velikosti a použití. A pak je ještě dělí podle počtu najetých kilometrů, hraniční mety jsou 50 a 100 tisíc kilometrů.

Kromě vítězů jednotlivých kategorií vyhlašuje Dekra ještě "mistra všech tříd". Stejně jako předchozí dva roky je jím Audi A6. Žádné jiné auto nedopadá na technických kontrolách lépe, když se sečtou všechny nasbírané údaje bez ohledu na počet absolvovaných kilometrů. Za velkým audi následuje BMW řady 3 a Volkswagen Passat.

Mezi nejlepšími auty své kategorie je stejně jako loni i Škoda Octavia. Obsadila druhé místo za sbratřeným golfem a porazila Mercedes A na třetím místě. Naopak roomster ze stupňů vítězů od loňska vypadl.

Dekra zjistila, že více závad na technických kontrolách mívají malá auta. Naopak dobře si ve srovnání kategorií vedou terénně zaměřená auta (SUV).

Nejčastějšími závadami jsou tlumiče zralé na výměnu, úniky oleje, netěsné výfuky a špatné brzdy.

Nejspolehlivějším malým autem je podle statistik Dekry Ford Fiesta, u větších aut neuděláte chybu, když sáhnete po Toyotě Prius. V dalších kategoriích konvenčních aut vítězí "králové" letošního ročníku Opel Insignia a Audi A6.

Rodinám hledajícím praktické MPV by v Dekře doporučili Volkswagen Golf Plus. Sportovním vozům vládne ikona obratných roadsterů Mazda MX-5 a z výletů do terénu přijíždí s nejméně šrámy Honda CR-V.

Dekra letos poprvé hodnotila také užitkové vozy. Za Mercedesem Sprinter se umístil Fiat Ducato a Volkswagen Crafter.

PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2011

Auta s nejmenším počtem problémů na technických prohlídkách

Počet najetých kilometrů - 1. místo - 2.místo - 3. místo

Minivozy/malá auta
0-50 000 - Ford Fiesta - Renault Twingo - Toyota Yaris
50 001-100 tis. - Toyota Yaris - Opel Corsa - Mazda 2
100 001-150 tis. - Honda Jazz - Audi A2 - Ford Fiesta

Kompaktní třída
0-50 000 - Toyota Prius - VW Golf - Volvo C30
50 001-100 tis. - Toyota Prius - Toyota Auris - VW Jetta
100 001-150 tis. - VW Golf - Škoda Octavia - Mercedes A

Střední třída
0-50 000 - Opel Insignia - Audi A4 - Ford Mondeo
50 001-100 tis. - Mercedes C - BMW 3 - VW Passat
100 001-150 tis. - VW Passat - BMW 3 - Volvo S40/V50

Vyšší střední třída
0-50 000 - Audi A6 - BMW 5 - Mercedes S
50 001-100 tis - Audi A8 - VW Phaeton - Audi A6
100 001-150 tis. - Audi A6 - Audi A8 - BMW 7

Sportovní auta/kabriolety
0-50 000 - Mazda MX-5 - VW Eos - Audi TT
50 001-100 tis - VW Eos - Porsche 911 - BMW 6
100 001-150 tis. - Porsche 911 - Mercedes CLK - Mercedes SL

Auta do terénu
0-50 000 - Honda CR-V - Toyota RAV4 - Nissan Qashqai
50 001-100 tis - Porsche Cayenne - Toyota RAV4 - BMW X3
100 001-150 tis. - BMW X3 - VW Touareg - Mercedes M

Velkoprostorová auta
0-50 000 - VW Golf Plus - Nissan Note - Toyota Corolla Verso
50 001-100 tis. - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso - Ford Galaxy/S-Max
100 001-150 tis. - Ford Galaxy/S-Max - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso

MISTR VŠECH TŘÍD
0-150 tis. - Audi A6 - BMW X3 - VW Passat

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.