Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejspolehlivější toyota je z Kolína. Ze škodovek je nejlepší roomster

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC sestavil jako každý rok žebříčky nejspolehlivějších a nejporuchovějších aut. Nejméně vyjížděli žlutí andělé pomáhat k německým autům, u propadlíků se převažující národnost vypozorovat nedá. Nejlepší škodovkou je roomster na šestém místě mezi malými auty.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: GTÜ

Německým autům patří v nejnovějších žebříčcích ADAC první pozice ve většině z šesti kategorií, vklínila se mezi ně jen Toyota Aygo, vyráběná u Kolína, která je nejlepší mezi nejmenšími auty před Fiatem 500. Aygo je také nejlepší toyotou v letošních tabulkách, třeba yaris a především corolla v nich rozhodně neexcelují.

U malých aut patří prvenství značce Mini, která je sice původně britská, dnes ale patří německému BMW. Za Mini následuje Peugeot 207 a Mitsubishi Colt. Šestá příčka patří Škodě Roomster. Škodovkou s nejhorším umístěním v letošních žebříčcích je fabia, které patří 16. pozice z 23 porovnávaných aut.

BMW také vévodí kategorii nazvané "nižší střední třída". Nad třetím Peugeotem 308 a druhým Audi A3 vede BMW řady 1. "V nižší střední třídě se nabízí zajímavý pohled na to, jak nový model může úplně změnit svou kvalitu ve srovnání se svým předchůdcem," všímá si Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Jestliže Peugeotu 307 patří nelichotivá předposlední příčka mezi 29 sledovanými modely aut, jeho nástupce Peugeot 308 je mezi nejlepšími na stupních vítězů."

Které auto vás nevypeče

Kompletní statistiky spolehlivosti zde

Model mnichovské automobilky zvítězil také o třídu výš. První místo v ní obsadilo BMW X3, což je o to zajímavější, že běžně se tento model řadí mezi SUV – auta do lehkého terénu. ADAC ale různé další poddruhy a čeledě aut raději zahrnul mezi běžné vozy. Drží se tak stávajícího trendu, že s terénním autem se do terénu dnes už nejezdí. Za X3 se tak zařadil Mercedes C a za ním jeho největší konkurenti – BMW 3 a s menším odstupem Audi A4. Poslední 22. příčku obsadil Opel Vectra, před nim jsou dva fordy (S-Max a mondeo). Do této třídy zařazuje ADAC i octavii. Oblíbená škodovka obsadila 9. místo.

Četnost závad

  • elektrika/elektronika 53,7 %
  • motormanagement 23,4 %
  • motor 9,0 %
  • palivová soustava 6,6 %
  • topení, klimatizace 5,4 %
  • výfuk, filtr pevných částic, katalyzátor 1,9 %

V manažerské třídě radí žebříčky ADAC vybírat mezi dvěma pětkami: první místo obsadilo Audi A5, druhé BMW řady 5. Na dalších místech jsou pak hned další tradiční německé manažerské speciály: Audi A6 a Mercedes třídy E.

ADAC sestavuje své tabulky na základě výjezdů svých žlutých andělů, kteří pomáhají motoristům v nouzi, už od roku 1978. Letošní statistiky se věnují autům vyrobeným v letech 2005 až 2010.

"K sestavení žebříčků používá ADAC poměrně složitý klíč, který má ale díky své historii velkou váhu," vysvětluje Petr Buček. Žebříčky za rok 2010 sestavil německý autoklub z půl milionu údajů z více než čtyř milionů výjezdů žlutých andělů ADAC.

Ve statistikách ADAC se může objevit jen model, kterého se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů a v ostatních sledovaných letech nejméně sedm tisíc.

Nejčastějšími poruchami, které auto znehybní, byly loni podle autoklubu závady baterie a elektroinstalace vozů.

Podobné statistiky, které mají zájemcům o auto napovědět, které vybrat z pohledu spolehlivosti, sestavují také provozovatelé německých stanic technické kontroly TÜV a DEKRA.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.