Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé STK: nejspolehlivější ojeté škodovky jsou Yeti a Roomster

  10:00aktualizováno  10:00
Nejspolehlivějšími ojetými modely Škody jsou Roomster a Yeti. Ve statistice německých technických kontrol TÜV se umístily mezi dvou a tříletými vozy shodně na 45. místě, když měly 6,5 procenta aut s odhalenou vážnou závadou. Žebříček uvádí celkem 132 modelů různých značek.

Škoda Roomster Greenline, 2010 | foto: Škoda auto

Může se hodit

Škoda Yeti 1.2 TSI 2014

Škoda Yeti 1.2 TSI. Cena 361 000 Kč.

Více ojetých vozů Yeti na Automodul.cz.

Na 51. místě skončila v renomovaném TÜV Reportu Škoda Fabia předchozí generace s 6,9 procenta vadných aut a na 75. místě předchozí generace Škody Superb s podílem 7,6 procenta. To je těsně nad průměrem 7,8 procenta vadných vozů.

Nejprodávanější model značky, Octavia druhé generace, skončil na 113. místě s 10,2 procenta vadných vozů. Octavie však s průměrem 67 tisíc najetých km do technické kontroly vykazují vyšší nájezd než většina ostatních modelů. Rekordman je VW Passat s průměrně najetými 83 tisíci kilometrů za dva až tři roky.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

Nejspolehlivějšími zánovními vozy do tří let stáří jsou Mercedes třídy B, Mercedes GLK a Mercedes SLK. Nejporuchovější jsou podle TÜV Chevrolet Spark, Fiat 500 a Fiat Punto. Průměrný podíl vážných závad při kontrolách ojetin všech věkových kategorií meziročně klesl o 0,9 bodu na 22,6 procenta.

Mercedes B vykázal po třech letech provozu 2,8 procenta závažných závad. Mercedes GLK dosáhl na 2,9 procenta a Mercedes SLK na 3,1 procenta. Loňský držitel druhého místa Audi A6 letos byl devátý s podílem defektů 4,4 procenta, ale s vysokým nájezdem 80 tisíc kilometrů během dvou až tří let.

Mercedes-Benz třídy B

Mercedes-Benz třídy B

Na opačném konci žebříčku vykázal Chevrolet Spark 14,6 procenta vážných závad, Fiat 500 přes 14 procent a Fiat Punto 13,3 procenta. Dlouholetý držitel poslední příčky Dacia Logan si polepšil o 2,9 procenta bodu na 12,8 procenta, což mu zajistilo posun na šesté místo od konce.

„Podruhé v řadě výrazně klesá míra závadovosti. Tím se potvrzuje trend z předchozího roku. To je jasný signál, že automobily jsou celkově stále bezpečnější,“ uvedl ředitel divize TÜV SÜD Auto Service Patrick Fruth.

Vítězem mezi malými vozy je Audi A1 (4,4 procenta) a ve třídě kompaktních aut je to Audi A3 (pět procent). Ve střední třídě si nejlépe vedl Mercedes C a celkový vítěz Mercedes třídy B je také nejlepší ve třídě MPV. Mercedes GLK je nejméně poruchové SUV.

TÜV Report každoročně zveřejňuje sdružení TÜV (VdTÜV). Je považován za jednoho z nejdůležitějších nezávislých rádců pro řidiče při nákupu ojetých vozidel. Do TÜV Reportu směřovaly výsledky 8,8 milionu technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu.

TÜV Report

TÜV Report

Autoři: ,




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.