Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé STK: nejspolehlivější ojeté škodovky jsou Yeti a Roomster

  10:00aktualizováno  10:00
Nejspolehlivějšími ojetými modely Škody jsou Roomster a Yeti. Ve statistice německých technických kontrol TÜV se umístily mezi dvou a tříletými vozy shodně na 45. místě, když měly 6,5 procenta aut s odhalenou vážnou závadou. Žebříček uvádí celkem 132 modelů různých značek.

Škoda Roomster Greenline, 2010 | foto: Škoda auto

Může se hodit

Škoda Yeti 1.2 TSI 2014

Škoda Yeti 1.2 TSI. Cena 361 000 Kč.

Více ojetých vozů Yeti na Automodul.cz.

Na 51. místě skončila v renomovaném TÜV Reportu Škoda Fabia předchozí generace s 6,9 procenta vadných aut a na 75. místě předchozí generace Škody Superb s podílem 7,6 procenta. To je těsně nad průměrem 7,8 procenta vadných vozů.

Nejprodávanější model značky, Octavia druhé generace, skončil na 113. místě s 10,2 procenta vadných vozů. Octavie však s průměrem 67 tisíc najetých km do technické kontroly vykazují vyšší nájezd než většina ostatních modelů. Rekordman je VW Passat s průměrně najetými 83 tisíci kilometrů za dva až tři roky.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

Nejspolehlivějšími zánovními vozy do tří let stáří jsou Mercedes třídy B, Mercedes GLK a Mercedes SLK. Nejporuchovější jsou podle TÜV Chevrolet Spark, Fiat 500 a Fiat Punto. Průměrný podíl vážných závad při kontrolách ojetin všech věkových kategorií meziročně klesl o 0,9 bodu na 22,6 procenta.

Mercedes B vykázal po třech letech provozu 2,8 procenta závažných závad. Mercedes GLK dosáhl na 2,9 procenta a Mercedes SLK na 3,1 procenta. Loňský držitel druhého místa Audi A6 letos byl devátý s podílem defektů 4,4 procenta, ale s vysokým nájezdem 80 tisíc kilometrů během dvou až tří let.

Mercedes-Benz třídy B

Mercedes-Benz třídy B

Na opačném konci žebříčku vykázal Chevrolet Spark 14,6 procenta vážných závad, Fiat 500 přes 14 procent a Fiat Punto 13,3 procenta. Dlouholetý držitel poslední příčky Dacia Logan si polepšil o 2,9 procenta bodu na 12,8 procenta, což mu zajistilo posun na šesté místo od konce.

„Podruhé v řadě výrazně klesá míra závadovosti. Tím se potvrzuje trend z předchozího roku. To je jasný signál, že automobily jsou celkově stále bezpečnější,“ uvedl ředitel divize TÜV SÜD Auto Service Patrick Fruth.

Vítězem mezi malými vozy je Audi A1 (4,4 procenta) a ve třídě kompaktních aut je to Audi A3 (pět procent). Ve střední třídě si nejlépe vedl Mercedes C a celkový vítěz Mercedes třídy B je také nejlepší ve třídě MPV. Mercedes GLK je nejméně poruchové SUV.

TÜV Report každoročně zveřejňuje sdružení TÜV (VdTÜV). Je považován za jednoho z nejdůležitějších nezávislých rádců pro řidiče při nákupu ojetých vozidel. Do TÜV Reportu směřovaly výsledky 8,8 milionu technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu.

TÜV Report

TÜV Report

Autoři: ,




Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

Volkswagen Karmann Ghia, Oldtimer Bohemia Rally 2017
OBRAZEM: Bugatka, carevna a felicie na prestižní veteránské rally

Třídenní Oldtimer Bohemia Rally 2017 odstartovala ve čtvrtek v podvečer. Je to nejprestižnější tuzemská veteránská soutěž zařazená do kategorie FIVA. Na start...  celý článek

Chateau Loučeň Concours d'Elegance
OBRAZEM: Automobilová paráda za jeden a půl miliardy korun

Již počtvrté se do zámeckého areálu na Loučeni sjely veteránské klenoty ze soukromých i muzejních sbírek. Chateau Loučeň Concours d'Elegance se inspirovala u...  celý článek

Seat Leon 2,0FSi...
Seat Leon 2,0FSi...

r.v. 2006, naj. 220 532 km, benzín
178 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.