Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta, která se nejméně kazí, jsou z Německa. Králem je Audi A4

aktualizováno 
Audi A4 se podruhé za sebou umístilo na prvním místě v celkovém žebříčku ojetých vozů s nejmenším výskytem závad, který sestavuje německá společnost Dekra provozující stanice technické kontroly. Na dalších místech za loňský rok skončil Mercedes třídy C a Volvo S80/V70.

Audi A4 | foto: Audi

V rámci hodnocení ojetých vozů kontroluje nezávislá zkušebna Dekra jejich kvalitu a bezpečnost. Údaje sbírá z 15 milionů vozů kontrolovaných na STK rozdělených do kategorií.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení auta? Vyberte si na Automodul.cz z nejlépe hodnocených vozů. Záleží jen na vás, které to bude.

Audi A4

Mercedes Třídy C

Volvo S80

Volkswagen Crafter

Ford Focus

"Náš Report ojetých vozů slouží jako průvodce pro potenciální kupce aut z druhé ruky. Obsahuje detailní informace o typických závadách daného modelu a porovnává je s ostatními v rámci daného segmentu," uvedl Gerd Neumann z Dekry.

"Dekra hodnotí každý model auta třikrát," vysvětluje systém hodnocení Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Sestavuje pořadí vozů do 50 tisíc ujetých kilometrů, od 50 do 100 tisíc a od 100 do 150 tisíc."

Když se všechny tři hodnocené kategorie sečtou, vyjde najevo, které auto má nejméně problémů. Právě v tomto celkovém hodnocení excelovalo Audi A4 (průměr 87,4 procenta aut bez závad). Vůbec nejlepších jednotlivých výsledků dosáhly BMW Z4 a Ford C-Max (oba modely 97,7 procenta).

Titulem "Nejlepší vůz všech tříd" vyznamenávají experti Dekry každoročně model, který vykazuje ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů nejmenší výskyt závad. Tímto králem je letos právě A4.

Po dovozu do Česka musí auto projít prohlídkou na STK.

DEKRA sbírá data ze svých v Německu provozovaných stanic technické kontroly.

V jednotlivých kategoriích bylo mezi mini a malými vozy nejspolehlivější Audi A1, Ford Focus vedl v nižší střední třídě, nejméně závad ve střední třídě mělo BMW řady 3, ve vyšší střední pak Mercedes Benz třídy E. Mezi sportovními vozy si nejlépe vedlo BMW Z4 a ve třídě SUV to byl model X1 od stejného výrobce. Nejkvalitnějším minivanem je podle statistiků Dekry Ford C-Max. S výjimkou BMW X1 se všichni vítězové svých kategorií přehoupli přes 97 procent bezzávadových aut.

Dekra sestavuje také přehledy kvality pro užitková auta. Nejlépe se v letošním žebříčku umístil Volkswagen Crafter před Mercedesem Sprinter a Peugeotem Boxer. Stojí za povšimnutí, že dodávky v bezporuchovosti výrazně zaostávají za osobáky, průměrně přijíždí na technickou bez závad jen necelých 43 procent užitkových aut.

Dekra uvádí, že aut s nájezdem do padesáti tisíc kilometrů přijíždí na technickou kontrolu v Německu 83 procent bez významné závady. V intervalu nájezdu 50 až 100 tisíc kilometrů už podle Dekry množství bezzávadových aut klesá na 61 procent. U 100 až 150tisícových aut je bez defektu, který Dekra považuje za významný, jen 39 procent aut.

Statistici také spočítali, že nejméně závad potkává manažerské vozy (75 procent bez závad), z hodnot pro ostatní kategorie se dá vysledovat, že čím je auto levnější, tím větší je riziko, že ho postihne závada, které si na technické všímají.

Dekra sice provádí prohlídky také v Česku a v dalších zemích, pro své hodnocení kvality aut však využívá jen údaje nasbírané v Německu. Škodovky se však do tabulek dostaly.

"Bestseller českého trhu Škoda Octavia si u Dekry vede průměrně. Mezi typickými závadami Dekra jmenuje vysoké výfukové emise, špatný stav světel a opotřebované brzdy," popisuje Petr Buček.

Dekra spočítala, jak si vedou jednotlivé značky v jejím žebříčku i podle "národností". S převahou vyhrály německé značky, které obsadily 19 z 24 míst na stupních vítězů. Jedno zabralo švédské volvo a čtyřikrát se nahoru vyšvihla auta japonských značek. Hodnocení aut včetně výčtu typických závad najdete ve speciální internetové aplikaci Dekry ZDE





Nejčtenější

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Princezna Diana (Leicester, 27. května 1997)
Podezřelý mamut: Diana zemřela kvůli fušersky opravenému mercedesu

Dvacet let po smrti princezny Diany přišli Francouzi s novými důkazy o fatální nehodě v pařížském tunelu. Mercedes S 280, ve kterém Diana se svým milencem...  celý článek

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

UrSaab - Saab 92
Před 70 lety se představil první saab, byl to zelený dvoutakt

Svenska Aeroplan Aktiebolaget, tedy Švédská letecká akciová společnost vznikla před osmdesáti lety, roku 1937. Deset let na to představila svoje první auto....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.