Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statistiky závad na STK: octavia s najetými kilometry zraje, má nejméně poruch

  12:30aktualizováno  12:30
Německá DEKRA, která u našich západních sousedů provozuje stanice technické kontroly, opět zanalyzovala své statistiky. A stejně jako loni vyhlásila autem, které přijíždí na povinné technické kontroly v Německu s nejméně poruchami bez ohledu na najeté kilometry, Audi A6. Vůbec nejmenší procento závad spočítali technici u Opelů Corsa s méně než 50 tisíci kilometrů na počítadle.

Škoda Octavia RS | foto: Škoda auto

Uspěly i škodovky. Octavie kralují kategorii aut s více než 100 tisíci najetými kilometry a mezi kompaktními vozy s 50 až 100 tisíci najetými kilometry je úspěšný model české značky třetí. Praktický roomster obsadil ve své kategorii velkoprostorových aut druhé místo.

Celkovým vítězem letošního hodnocení a takzvaným "mistrem všech tříd" je stejně jako loni Audi A6, další dvě místa obsadila dvě BMW - X3 a řada 3. "Zájemci o ojetá auta dostávají přesné informace o jednotlivých vozech," vysvětluje Clemens Klinke, šéf DEKRY.

Žebříčky aut s nejméně závadami kategorizuje DEKRA podle jejich velikosti a zaměření. Každou kategorii navíc ještě dělí do třech skupin: na auta, která mají najeto míň než 50 tisíc kilometrů, v druhé jsou auta s 50 až 100 tisíci kilometry na počítadle a ve třetí jsou 100- až 150tisícová auta.

DEKRA pro přehled pro rok 2010 sesbírala výsledky z 15 milionů prohlídek aut provedených v Německu. Nejvíce vítězů má německý původ, v závěsu jsou japonské automobilky. Jednou zvítězila škodovka a jednou volvo.

Ze statistik se dá vysledovat jednoduché pravidlo: čím větší auto, tím méně problémů u technické prohlídky. Nejvíce závad objevují technici u malých vozů. Velkou výjimkou je vítěz kategorie a nejméně poruchové auto vůbec Opel Corsa. V poruchovosti podle kategorií aut následují velkoprostorové vozy. Následují auta do terénu.  

Statistiky DEKRY počítají závady typické pro ojetiny (například koroze výfuku, vysloužilá ložiska kol, špatně fungující světla...). A pomíjí nedostatky vyplývající ze zanedbané péče, jako ojeté pneumatiky nebo opotřebené stěrače.

AUTA S NEJMENŠÍM POČTEM PORUCH NA TECHNICKÝCH PROHLÍDKÁCH
PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2010
najeté kilometry 1. místo 2.místo 3. místo
Minivozy/malá auta
0-50 000 Opel Corsa Smart ForTwo Toyota Yaris
50 001-100 tis. Toyota Yaris Renault Clio Mazda 2
100 001-150 tis. Honda Jazz Audi A2 Ford Fiesta
Kompaktní třída
0-50 000 Toyota Prius Seat Leon Mazda 3
50 001-100 tis. Mercedes B VW Golf Škoda Octavia
100 001-150 tis. Škoda Octavia VW Golf Ford Focus
Střední třída
0-50 000 Audi A4 Mercedes C BMW 3
50 001-100 tis. BMW 3 Volvo S40/V50 VW Passat
100 001-150 tis. Volvo S40/V50 BMW 3 VW Passat
Manažerské automobily
0-50 000 Audi A6 Mercedes S BMW 5
50 001-100 tis. Audi A6 Audi A8 Mercedes S
100 001-150 tis. Audi A8 Audi A6 BMW 5
Sportovní auta/kabriolety
0-50 000 Mazda MX-5 VW Eos BMW 6
50 001-100 tis. Mercedes SLK Opel Tigra BMW Z4
100 001-150 tis. Porsche 911 Mercedes CLK Mazda MX-5
Auta do terénu
0-50 000 BMW X3 Toyota RAV4 Porsche Cayenne
50 001-100 tis. Porsche Cayenne BMW X3 Toyota RAV4
100 001-150 tis. BMW X3 VW Touareg BMW X5
Velkoprostorová auta
0-50 000 Nissan Note Škoda Roomster Ford Galaxy/S-Max
50 001-100 tis. Mazda 5 Seat Altea/Toledo Ford Galaxy/S-Max
100 001-150 tis. Opel Zafira VW Touran Ford C-Max
MISTR VŠECH TŘÍD
0 -150 tis. Audi A6 BMW X3 BMW 3

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.