Uspěly i škodovky. Octavie kralují kategorii aut s více než 100 tisíci najetými kilometry a mezi kompaktními vozy s 50 až 100 tisíci najetými kilometry je úspěšný model české značky třetí. Praktický roomster obsadil ve své kategorii velkoprostorových aut druhé místo.
Celkovým vítězem letošního hodnocení a takzvaným "mistrem všech tříd" je stejně jako loni Audi A6, další dvě místa obsadila dvě BMW - X3 a řada 3. "Zájemci o ojetá auta dostávají přesné informace o jednotlivých vozech," vysvětluje Clemens Klinke, šéf DEKRY.
Žebříčky aut s nejméně závadami kategorizuje DEKRA podle jejich velikosti a zaměření. Každou kategorii navíc ještě dělí do třech skupin: na auta, která mají najeto míň než 50 tisíc kilometrů, v druhé jsou auta s 50 až 100 tisíci kilometry na počítadle a ve třetí jsou 100- až 150tisícová auta.
DEKRA pro přehled pro rok 2010 sesbírala výsledky z 15 milionů prohlídek aut provedených v Německu. Nejvíce vítězů má německý původ, v závěsu jsou japonské automobilky. Jednou zvítězila škodovka a jednou volvo.
Ze statistik se dá vysledovat jednoduché pravidlo: čím větší auto, tím méně problémů u technické prohlídky. Nejvíce závad objevují technici u malých vozů. Velkou výjimkou je vítěz kategorie a nejméně poruchové auto vůbec Opel Corsa. V poruchovosti podle kategorií aut následují velkoprostorové vozy. Následují auta do terénu.
Statistiky DEKRY počítají závady typické pro ojetiny (například koroze výfuku, vysloužilá ložiska kol, špatně fungující světla...). A pomíjí nedostatky vyplývající ze zanedbané péče, jako ojeté pneumatiky nebo opotřebené stěrače.
AUTA S NEJMENŠÍM POČTEM PORUCH NA TECHNICKÝCH PROHLÍDKÁCH PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2010 |
|||
najeté kilometry | 1. místo | 2.místo | 3. místo |
Minivozy/malá auta | |||
0-50 000 | Opel Corsa | Smart ForTwo | Toyota Yaris |
50 001-100 tis. | Toyota Yaris | Renault Clio | Mazda 2 |
100 001-150 tis. | Honda Jazz | Audi A2 | Ford Fiesta |
Kompaktní třída | |||
0-50 000 | Toyota Prius | Seat Leon | Mazda 3 |
50 001-100 tis. | Mercedes B | VW Golf | Škoda Octavia |
100 001-150 tis. | Škoda Octavia | VW Golf | Ford Focus |
Střední třída | |||
0-50 000 | Audi A4 | Mercedes C | BMW 3 |
50 001-100 tis. | BMW 3 | Volvo S40/V50 | VW Passat |
100 001-150 tis. | Volvo S40/V50 | BMW 3 | VW Passat |
Manažerské automobily | |||
0-50 000 | Audi A6 | Mercedes S | BMW 5 |
50 001-100 tis. | Audi A6 | Audi A8 | Mercedes S |
100 001-150 tis. | Audi A8 | Audi A6 | BMW 5 |
Sportovní auta/kabriolety | |||
0-50 000 | Mazda MX-5 | VW Eos | BMW 6 |
50 001-100 tis. | Mercedes SLK | Opel Tigra | BMW Z4 |
100 001-150 tis. | Porsche 911 | Mercedes CLK | Mazda MX-5 |
Auta do terénu | |||
0-50 000 | BMW X3 | Toyota RAV4 | Porsche Cayenne |
50 001-100 tis. | Porsche Cayenne | BMW X3 | Toyota RAV4 |
100 001-150 tis. | BMW X3 | VW Touareg | BMW X5 |
Velkoprostorová auta | |||
0-50 000 | Nissan Note | Škoda Roomster | Ford Galaxy/S-Max |
50 001-100 tis. | Mazda 5 | Seat Altea/Toledo | Ford Galaxy/S-Max |
100 001-150 tis. | Opel Zafira | VW Touran | Ford C-Max |
MISTR VŠECH TŘÍD | |||
0 -150 tis. | Audi A6 | BMW X3 | BMW 3 |