Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Státní podnik GM, oborový závod Cadillac představuje: raketové kupé CTS

aktualizováno 
Luxusní Cadillac představil svůj nejnovější výtvor, model CTS coupe. Na evropské poměry poněkud ostrý design skrývá v luxusní výbavu a výkonnou techniku. Top verze kupé CTS-V porazí drtivou většinu sériové produkce.

Cadillac CTS Coupe | foto: GM

Značka Cadillac ze stáje ještě nedávno krachujícího koncernu General Motors představila jeden z prvních pokrizových vozů celého koncernu. Pikantní je, že vládcem v GM je v současné době americký stát.

A státní podnik GM se rozhodl potěšit své občany luxusním kupé z řady CTS. Ta už zahrnuje sedan a kombi. Sedan je pak k dostání i ve špičkové verzi CTS-V, která ukáže záda i takovým soupeřům, jako je BMW M5, Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG. A stejnou techniku dostane v nejvyšší verzi i nové kupé.

Cadillac CTS Coupe

Design současných cadillaců je rozhodně nezaměnitelný. Striktně dodržuje ostré hrany a je na silnicích rozhodně nepřehlédnutelný. Nejmenší modelová řada CTS ("evropská" BLS se již nevyrábí) v nejnovější generaci zahrnuje od roku 2008 sedan, od letoška jako kombi a od příštího roku i jako zajímavé kupé.

Hranaté linky si kupé zachovalo a vypadá vyváženější, než poněkud zvláštní kombi s masivním zadním C sloupkem. Kupé má naopak zakrytý prostřední (B) sloupek, masivní vysokou záď, velké centrálně umístěné koncovky výfuku a horizontálně orientované přední i zadní světlomety. Ne každému musí být po chuti střídmé boční linie bez linek a prolisů a přední i zadní část zakončená do špičky.

Cadillac CTS Coupe

Kupé je o trochu kratší i nižší než sedan, rozdíly jsou ale minimální. Komu by se z fotografií zdálo, že máme před sebou poměrně malé auto, tak i přes zkrácenou délku má nové kupé stále délku přes 4,7 metru. Vizuálně ale působí subtilnějším dojmem.

Z bohaté výbavy stojí za zmínku otvírání dveří pouhým dotykem, špičkovou audio (video) soupravu Bose nebo parkovací kamera. Luxusní interiér by se měl nést v duchu sourozenců, jen konfigurace sedadel bude 2 + 2.

U nového kupé bude hrát prim motor. Ten základní poskytne solidních ale nijak omračujících 304 koní z vidlicového šestiválce. Motor bude spojený s šestistupňovým manuálem, což je na americký vůz poměrně zajímavá konfigurace. K dispozici bude i automat se stejným počtem stupňů a kupé CTS bude k dispozici i jako čtyřkolka vedle standardní varianty s pohonem zadních kol.

To nejdůležitější však přijde až s modelem kupé CTS-V. To používá techniku z již prodávaného sedanu CTS-V, který si zcela právem zaslouží označení nejrychlejšího sériového sedanu. S osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litru totiž nabízí maximální výkon 415 kW tedy přes 556 koní! A to je víc než evropské rakety BMW M5 nebo Audi RS6.

Špičkové kupé CTS-V se bude moci pochlubit stejnými parametry motoru a to včetně zrychlení na stovku za čtyři sekundy. Sedan je nejrychlejším vozem své kategorie na legendární severní smyčce Nürburgringu. Své soupeře bude prohánět i kupé, i když bude mít seznam soupeřů přeci jen mnohem delší.

V České republice si již oficiálně cadillaky nekoupíte, takže i pro novinku budete muset vyrazit za hranice nebo k některým dovozcům aut z USA. Tam stojí základní sedan přibližně 36 000 dolarů (asia 630 000 korun), kupé by se mělo vejít do 40 000 dolarů. Špičkové modely CTS-V jsou pak asi o polovinu dražší (zhruba 1,1 milionu korun). V přepočtu na koruny ale poměrně zajímavé ceny pokazí při dovozu doprava, clo a DPH. Především modely CTS-V by přitom jistě stály za hřích...

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.