Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stav ojetiny je důležitější než rok výroby

aktualizováno 
Na trhu ojetin se nejvíc - statistiky jim přisuzují sedmdesátiaž osmdesátiprocentní podíl v obchodu.

 Stav ojetiny je důležitější než rok výroby

Na trhu ojetin se nejvíc "točí" auta v ceně zhruba do sto tisíc korun - statistiky jim přisuzují sedmdesáti až osmdesátiprocentní podíl v obchodu. V této kategorii lze pořídit prakticky jakoukoliv značku, leč právě při zájmu o nejlevnější auta je na místě zvláštní obezřetnost a opatrnost. "Obecně platí, že při koupi lacinějšího auta je důležitější jeho skutečný stav než rok výroby," říká Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího bazaru v zemi AAA Auto Praha. Pragmatické je volit jednoduchý vůz s dostupnými náhradními díly a laciným servisem. K takovým patří hlavně Škoda Favorit a Forman, jejich odpůrci mohou volit třeba z levnějších fiatů, fordů a oplů. Za stejné peníze by dostali i modernější vůz (Audi 100 atd.), ale byl by starší, opotřebovanější a komplikovanější. Od stotisícové ojetiny lze čekat asi 30 tisíc kilometrů, a tedy dvouletou službu bez velkých investic.

Ojetiny v ceně do 100 000 korun

vůz rok výroby cena (Kč)

Fiat Tipo 1.4 nebo 1.6 1993 95 000
Ford Fiesta 3dv. 1993 90 000
Ford Fiesta 5dv. 1993 100 000
Ford Sierra 1991 70 000
Ford Sierra 1992 85 000
Opel Astra 5dv. 1991 100 000
Opel Vectra 1991 95 000
Peugeot 405 1991 95 000
Renault 19 3dv. 1991 70 000
Renault 19 5dv. 1991 80 000
Škoda Favorit 1993 80 000
Škoda Favorit 1994 90 000
Škoda Forman 1993 90 000
Škoda Forman 1994 100 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.