Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Štěpánka Duchková v autobazaru nabourala do zdi

  14:13aktualizováno  4. prosince 15:21
Učitel v autoškole byl pořád opilý, ale jinak to byl fajn chlap, říká Štěpánka Duchková. Moderátorka Zpravodajského deníku televize Prima má ráda luxusní vozy. I proto jezdí v prostorném BMW. Několik let žila střídavě v Česku a ve Švýcarsku. Právě odtud si přivezla první BMW pětkové řady.

"Vypadal jako žralok. Jedinou jeho nevýhodou byla spotřeba, která se pohybovala okolo třinácti litrů. A protože se mi s ním dobře jezdilo, pořídila jsem si ho znovu. Ale mladšího," říká moderátorka. 

To vám ta vysoká spotřeba moc nevadila...
Ten nový je na tom mnohem líp. Navíc má naftový motor, takže tak strašné jako dřív to skutečně není. 

Vozy BMW se v posledních letech výrazně změnily. Jak se vám to zamlouvá?
Zpočátku se mi to nelíbilo. Říkala jsem si, že tím povedený vzhled úplně zabili. S postupem času jsem si ale zvykla a nové BMW bych brala okamžitě. Mám vybranou i barvu, takovou bronzovošedou. Líbí se mi zemité barvy. 

Váš vůz má automatickou převodovku. To jste si sama vybrala?
Bez toho bych si auto nikdy nekoupila. Mívala jsem kdysi Škodu 105, kterou mi po dvou měsících ukradli. To bylo jediné moje ježdění s řadicí pákou. A už nechci. Zaprvé je to pohodlnější a zadruhé to neničí boty. 

Neničí boty?
Tím, jak přendáváte nohu z plynu na brzdu, si boty ničíte. A já si na ně dost potrpím. 

Jaké bude vaše příští auto?
Kdybych se v tuto chvíli měla rozhodnout, znovu by to bylo BMW. Líbil by se mi i jaguar. Mám ráda luxusní auta. 

A mercedes byste nechtěla?
Mercedesy se mi líbí, ale tuhle značku mám spojenou se socialismem, kdy v nich jezdili veksláci a Romové ověšení zlatem. Kdyby mi ho někdo dal, samozřejmě bych v něm jezdila, ale sama bych si ho nekoupila. 

Co říkáte na malé BMW řady 1?
Nákupní taška. Považuju to za znehodnocení značky. 

Jaká auta jste vystřídala?
Škodu 105, první BMW, druhé BMW. Mezitím jsem občas jela manželovým autem. Vím, že to byla nějaká "amerika", ale už si nepamatuju, co to bylo za značku. 

Bourala jste někdy?
Chtěla jsem si v autobazaru ve Švýcarsku koupit auto, jenže se mi ho podařilo nabourat ještě předtím, než jsem s ním odtamtud odjela. Byl to nějaký ford. 

Jak se vám to povedlo?
Vyjížděla jsem úzkou uličkou mezi vystavenými jaguary. Byla jsem hrozně vystresovaná z toho, že bych to třeba odřela. No a na konci té uličky jsem zapomněla odbočit. Bohužel tam byla zeď. (smích) 

Co na to říkali v autobazaru?
Neříkali nic. Jen nevěřícně koukali. Naštěstí se iniciativy ujal manžel, který to s nimi nějak vyřídil. Se mnou se nikdo nebavil. 

Vy jste ve Švýcarsku žila. Jak se vám tam jezdilo?
Švýcaři jsou za volantem extrémně opatrní. Dokonce jsem viděla, že si někteří řidiči doma vyrobí ceduli z kartonového papíru a v okamžiku, kdy je chcete trochu rychleji předjet, vás blokují a vytáhnou tu ceduli, na které je napsáno, že se tam může jet třeba jen osmdesát za hodinu. U nás je to daleko divočejší. 

Jak vzpomínáte na dobu, kdy jste začala řídit?
Naprostá tragédie. Vůbec si to nepamatuju, protože jsem strachy jezdila v bezvědomí.

Takže jste v autoškole nebyla oblíbená studentka?
To jo. Můj učitel byl ale skoro pořád opilý. Ale jinak to byl fajn chlap. Jen si ho nepamatuju střízlivého. Učil i moji kamarádku, a s tou dokonce naboural. Prý byl úplně "na šrot". Jenže to byl bývalý policista, takže přijeli kolegové a nějak se to smázlo. 

Stopovala jste někdy?
S kamarádkou Evou jsme takhle ujely mnoho set kilometrů. Kupodivu jsme to přežily bez úhony. Ale občas to bylo zajímavé. Třeba jednou jsme vlezly do náklaďáku, jehož kabina byla jako pornomístnost. Řidič měl ty nejtvrdší obrázky úplně všude. Dokonce i nad sebou na střeše. Jen na čelním skle byl nezbytný průzor.

ŽÁDNÁ ČERVENÁ Štěpánka Duchková má ráda zemité barvy. V červeném voze ji proto neuvidíte.

Autoři:




Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.