Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Štěpánka Hilgertová: bezpečnost, prostor, pohodlí

  12:58aktualizováno  12:58
Vodní slalomářka má pro všechna auta na světě tři hesla: bezpečnost, prostor, pohodlí zjistila, že to i na kluzku bezpečně zpomaluje a přitom pořád můžu řídit. Škodou Octavia s naftovým motorem jezdí na tréninky olympijská vítězka, česká reprezentantka ve vodním slalomu Štěpánka Hilgertová.

Jednou míří ke kanálům s divokou vodou a zavěšenými brankami, jindy k běžeckým terénům. Ve sportovním programu má i lyže běžky. To vše žádá neustále nakládat a vykládat zapůjčenou škodovku. Slalomářka i automobil to prý dobře snášejí.

Co budete od auta požadovat vždy, bez ohledu na značku?
když jsem ženská a měla bych teď asi začít mluvit o barvě a tvarech, tak pro mě jsou nejdůležitější tři věci: bezpečnost, prostor a pohodlí. Tohle budu uplatňovat vždycky.

Jak auto snáší stálé nakládání a vykládání?
Dobře, protože to bývá obvykle starost manžela. Jen vloni, když byl po operaci kolena a nemohl nic zvedat, jsem si uvědomila, jak velký servis mi můj muž zajišťuje. A o autu se to vlastně dá tvrdit také. Ovšem jen s tím rozdílem, že to mne zatím na holičkách nenechalo. 

Lodě na střechu nakládá manžel?
Ano. Stihne to vždy, ještě než se převléknu.

Budete chtít vyměnit octavii za octavii? Tím mám na mysli samozřejmě současný model za novou generaci...
Ráda bych. I když jsem pomýšlela i na superb. To proto, že náš překotně rostoucí syn žádá stále více místa pro kolena. Ne že by se v dnešní octavii nějak moc mačkal, ale v superbu je místa podstatně víc. Slyšela jsem ale, že nová octavia má být o něco delší a projevit by se to mělo právě v prostoru u zadních sedadel. Tak uvidím... 

Měla jste někdy nějaký vysloveně automobilový sen?
Vlastnit Ferrari nebo leštit v garáži Bugatti, to nechci. Jsou to auta sice krásná, ale zároveň tak ukrutně nepraktická, že mě nijak neoslovují. Snad mám jen touhu jednou se v nich svézt. Ale že bych právě kvůli tomuhle přání nespala, to rozhodně ne. Pro mě platí stále: bezpečnost, prostor, pohodlí.

Jak vysoko je u vás laťka té bezpečnosti? Jste znalec bezpečnostních prvků, elektronických systémů a deformačních zón?
To určitě ne. Nedávno, když se při brzdění zapnulo ABS a pod nohou mi to začalo vrčet, jsem se lekla, co se to děje. Jenomže okamžitě jsem zjistila, že to i na kluzku bezpečně zpomaluje a přitom pořád můžu řídit. Je pravda, že všechny ty zkratky systémů vyjmenovat neumím. U nového auta chci vědět, co umí a co zase ne. Stačí mi to česky.

Jezdíte ráda? Jste lepší řidič než manžel?
Celkem ráda se za volant posadím. Delší trasy po Evropě jezdí můj muž. Já to samozřejmě za něj na nějaké ty dvě hodinky vezmu, ale jinak řídí on. To abych třeba nepřijela na závody unavená dlouhou štrekou za volantem. Řídí taky, když se vracíme z tréninku a já jsem opravdu už hodně unavená. To je zase kvůli bezpečí.

Ale když řídíte vy, máte za to, že jste za volantem lepší?
Nemyslím. I když nejsem špatný jezdec.

Projevuje se u vás spolujezdecký syndrom? Brzdíte o podlahu, přivíráte oči, držíte se v podvědomí chňapky nade dveřmi?
To nedělám. Dokonce když řídí manžel, třeba na chvíli i usnu. Ale jinak samozřejmě dávám velký pozor, když předjíždí. Odhaduji, jestli já sama bych se do toho předjetí ještě pouštěla, zda se stačíme bezpečně zařadit. Ale to dělá podvědomě snad každý šofér, který se zrovna veze vpravo.

Dělá vám v autě dobře, když někoho předjedete?
To opravdu nedělá, protože tímhle si já pocit důležitosti nebo sebevědomí dobíjet nemusím.

A na vodě?
Tam zase chybí ten pocit přítomnosti soupeře, protože se startuje jednotlivě, postupně. Soustředím se na to, abych dráhu projela čistě, abych zbytečně neztrácela vteřiny, přesně projela branku... A v autě to vlastně dělám podobně. Jenomže zatímco při závodě mě zajímá výsledný čas, při řízení je nejdůležitější v pořádku dojet do cíle.

Kajakářka Štěpánka Hilgertová vyhrála suverénně první dva nominační závody ve vodním slalomu v Praze.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.