Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

aktualizováno 
Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Hezká auta už tu byla

Komentář

Když se na to století aut podíváte z pohledu designu, je video skvělým dokumentem jeho evoluce. Od praktických tvarů přes zdobné, jednoduché po aktuální technicistní vzhled.

Člověk se nemůže ubránit dojmu, že moderní auta už nechtějí být hezká. Aby zaujala, musí být výrazně „jinaká“. Proto v tom výběru prius tak vyčnívá. Krásou to ale není.

František Dvořák, iDNES.cz

Jak se uplynulých sto let vyvíjela auta z pohledu Američanů, ukazuje parádní video serveru mode.com.

Století aut symbolizuje deset výrazných modelů, mezi americké koráby se dostal subtilní roadster Fiat 124 Spider, který letos slaví padesátiny a ikonické Porsche 911. Konec dvacátého století symbolizuje Toyota RAV4, která stála u zrodu dnes módní kategorie SUV. Začátek jedenadvacátého století zachycuje začátek elektrifikace aut hybridním priusem. Aktuální jedenáctá dekáda pak patří symbolicky elektrické Tesle.

100 let historie aut

První dekádu ve výběru symbolizuje ve videu vůz zaniklé značky Auburn, druhou Lincoln, léta začínající letopočtem 1930 Ford A, čtyřicátá léta Chevrolet KA Special Deluxe coupe, Dodge Wayfarer padesátá, šesté desetiletí dvacátého století patří podle autorů Chevroletu Camaro, sedmdesátky Fiatu 124 Spider a osmdesátá léta Porschi 911.

Jaká auta symbolizují jednotlivé epochy motorismu podle vás? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Další z rubriky

Otto Buchberger
VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti....  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony 2017
Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.