Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Století aut bylo krásně rozmanité. Dnešek je elektrický

aktualizováno 
Autům je už přes sto let. Právě 29. ledna 2016 je to rovných 130 let od chvíle, kdy Karl Benz podal na patentním úřadě žádost o zaregistrování svého Patent Motorwagenu. První pokusy byly plné elánu a hlavně odvahy. Automobilismus se naplno rozjel s druhou dekádou dvacátého století.

Hezká auta už tu byla

Komentář

Když se na to století aut podíváte z pohledu designu, je video skvělým dokumentem jeho evoluce. Od praktických tvarů přes zdobné, jednoduché po aktuální technicistní vzhled.

Člověk se nemůže ubránit dojmu, že moderní auta už nechtějí být hezká. Aby zaujala, musí být výrazně „jinaká“. Proto v tom výběru prius tak vyčnívá. Krásou to ale není.

František Dvořák, iDNES.cz

Jak se uplynulých sto let vyvíjela auta z pohledu Američanů, ukazuje parádní video serveru mode.com.

Století aut symbolizuje deset výrazných modelů, mezi americké koráby se dostal subtilní roadster Fiat 124 Spider, který letos slaví padesátiny a ikonické Porsche 911. Konec dvacátého století symbolizuje Toyota RAV4, která stála u zrodu dnes módní kategorie SUV. Začátek jedenadvacátého století zachycuje začátek elektrifikace aut hybridním priusem. Aktuální jedenáctá dekáda pak patří symbolicky elektrické Tesle.

100 let historie aut

První dekádu ve výběru symbolizuje ve videu vůz zaniklé značky Auburn, druhou Lincoln, léta začínající letopočtem 1930 Ford A, čtyřicátá léta Chevrolet KA Special Deluxe coupe, Dodge Wayfarer padesátá, šesté desetiletí dvacátého století patří podle autorů Chevroletu Camaro, sedmdesátky Fiatu 124 Spider a osmdesátá léta Porschi 911.

Jaká auta symbolizují jednotlivé epochy motorismu podle vás? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.