Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stočesová - krásná řidička autobusu

  22:07aktualizováno  22:07
Snad žádná modelka se nemůže pyšnit oprávněním k řízení tolika druhů motorových vozidel jako Miss ČR z roku 1998 Kateřina Stočesová. V autech vyzná víc než leckterý muž. Čtyřiadvacetiletá kráska má řidičák nejen na osobní auto, ale také na motocykl, traktor, nákladní automobil, a dokonce i na autobus.

Čím si vysvětlit váš vskutku mimořádný zájem o dopravní prostředky v nejrůznějších podobách?
Asi je to tím, že jsem do řízení blázen. První řidičák na traktor jsem získala už v sedmnácti, protože to bylo součástí výuky na střední zahradnické škole v Mělníku. O rok později jsem si udělala zkoušku na osobní auto a asi po dvou letech jsem k tomu přidala motorku. Potom následovalo nákladní auto, a protože mi chyběl už jen autobus, udělala jsem si řidičák i na něj. 

Není pro křehkou mladou ženu příliš obtížné řídit nákladní auto a autobus?
Je pravda, že když jsem měla jízdy, ale vlastně i při zkouškách, instruktor mi pořád chtěl pomáhat s řazením, protože měl pocit, že to neutáhnu. Odbývala jsem ho s tím, že to zvládnu... No a zvládla jsem to. Při zkoušce z řízení autobusu se mnou jeli čtyři chlapi, všichni od čtyřiceti výš, a zkoušející policista mě pochválil, že jsem to udělala lépe než oni. 

Předpokládáte snad, že byste se řízením autobusu třeba někdy i živila?
Nemyslím si, že bych někdy v budoucnosti byla profesionální řidičkou autobusu. Tak velkou odpovědnost bych na sebe brát nechtěla. Ale protože často jezdíme s větší partou přátel na dovolenou nebo na hory, napadlo mě, že bychom si mohli najmout autobus a já sama bych ho pak řídila, případně bychom se mohli za volantem střídat. 

Co vás vedlo k zájmu o řízení náklaďáku?
Vždycky jsem měla ráda americké filmy o řidičích trucků, líbila se mi taková ta chlapská romantika volantu a dálek. A kromě toho je řízení náklaďáku pro život velmi praktickou věcí. Třeba jednou, až nebudu moci předvádět módu, začnu jako vystudovaná zahradnice rozvážet kytky. Kdoví? 

Kolik jste zatím vystřídala vlastních aut?
První vůz, Mercedes SLK, jsem vyhrála s titulem Miss. Tehdy mi bylo právě osmnáct. Pak jsem měla mírně ojetý Mercedes E, následovala Toyota Landcruiser 80, pak Toyota Landcruiser 100. Momentálně mám Mercedes CLK.

Jak jste s tímto vozem spokojená?
Je prostě super. Musím se přiznat, že vždycky jsem měla raději větší auta, v tomto ohledu byly obě toyoty bezvadné. Když v nich sedíte, máte přehled, všechno vyjedete a můžete s nimi dělat takřka cokoliv. Kdežto tenhle mercedes je spíše sporťák, s ním už nemohu najíždět na obrubník chodníku. Ale jede dobře, je pohodlný a hlavně bezpečný. 

Máte nějaký vysněný vůz?
Vždycky jsem chtěla právě Mercedes CLK, takže mohu říci, že jsem si teď splnila svůj sen. Mercedesy jsem odjakživa milovala, i když to nemohu nějak zdůvodnit. Je to spíše věcí citu. Také mám hrozně ráda veterány, auta z třicátých a čtyřicátých let; už pro jejich eleganci. A z poslední doby se mi velice líbí nový bentley. Je to prostě nádherné auto, ale bohužel jsem ho viděla jen na fotkách. 

Kateřino, jaká jste řidička?
Myslím, že jezdím hodně rychle, ale přitom se snažím jezdit také bezpečně a dodržovat předpisy. Už proto, že nemám ráda bezohledné řidiče, kteří si na silnici za volantem silného vozu léčí svoje komplexy.

Kolik jste najela nejvíc na jeden zátah?
Asi to byla cesta z Prahy do Vysokých Tater. Prakticky jsem tehdy zastavovala jen při tankování. 

Jak jste se po takové cestě cítila?
Shodou okolností jsem předtím byla asi měsíc v zahraničí a neměla tam s sebou vůz. Takže jsem byla docela nadržená na to, zase si sednou za volant. Tehdy do Tater se mnou sice jel můj bratr a pořád se nabízel, že mě vystřídá, ale já ho k řízení nepustila. Docela jsem si to užila. 

 Říká se, že ženy jsou horší řidičky než muži. Souhlasíte s tím, nebo je to jen předsudek?
Možná se budete divit, ale souhlasím.

Proč?
Myslím si, že ženy se jednak hodně bojí, jednak neumějí předvídat situace, k nimž může na silnici dojít. Také reakce mají pomalejší než muži. Víte, když sedím za volantem, vždycky podle stylu jízdy poznám, že přede mnou jede žena.

Přesto jsou mezi ženami i výjimky... A vy jste jistě jednou z nich, ne? Jako malá holka jste si spíše hrála s autíčky než s panenkami?
To ano. Když jsem byla malá, měl mě na starosti starší bratr, a tak jsem vyrůstala mezi kluky, lumpačila s nimi a pochopitelně měla i jejich záliby. 

Troufnete si na opravy auta?
Je pravda, že po taťkovi jsem pochytila jistou manuální zručnost a dokážu si třeba vyměnit kolo nebo doplnit olej. Ostatně to jsme brali ještě na střední škole. Ale abych se hrabala v motoru, na to, bohužel, nemám. V takových případech se raději svěřuji odborníkům. 

Co říkáte tomu, že na silnicích neustále přibývá nehod?
Štve mě to. Neustále se zvedají dálniční poplatky, ale na lepší kvalitě vozovek se to nijak neprojevuje. Dálnice jsou stále samá díra, když je začnou opravovat, vyvolají jenom dopravní kolaps. A právě špatná kvalita silnic k nehodám hodně přispívá. 

Nejsou za to odpovědni také agresivní řidiči?
Určitě. Chyba je v tom, že pokuty za porušování předpisů jsou u nás příliš nízké. V zemích Evropské unie si každý rozmyslí porušovat předpisy, protože by se mu to rozhodně nevyplatilo. Také vzájemné chování řidičů je tam mnohem ohleduplnější. 

Myslíte si, že by měla mít policie právo odebrat neukázněnému řidiči řidičský průkaz? O tom jsem už mockrát uvažovala, ale bojím se, že takové opatření by se mohlo zneužívat, případně by mohlo podporovat korupci v policii. 

Nemyslíte si, že by měly být řidičské zkoušky přísnější? Neměly by být jejich součástí i psychotesty jako třeba v případě zbrojního průkazu?
To je, myslím, největší problém v případě motorek. Kolikrát dostane řidičák mladý, ještě psychicky nevyzrálý kluk. Rodiče mu koupí silnou motorku, protože na to mají - a neštěstí je hotové...

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.