Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stoprocentní retro: italská legenda v indickém podání

aktualizováno 
Na první pohled jsou k nerozeznání, legendární Vespa PX a LML Star. Ono vlastně není divu. LML je indická firma, která odkoupila výrobní linku italské Vespy poté, co firma zastavila výrobu modelu PX.

Indický skútr LML Star | foto: Matěj oliva, Skutrmania.czpro iDNES.cz

To už je ale dlouhá historie a dnes můžete model PX opět najít v modelové řadě výrobce patřícího pod koncern Piaggio.

Design je po dlouhá léta stejný a to je to, po čem zákazníci touží. Je to naprosté retro, vlastně něco víc než retro, tohle je zkrátka dobový skútr. Kromě vymožeností, jako je elektrický startér a čirá optika v předním světle jsou tu zachovány stejné technologie jako na skútrech v dobách minulých.

Pohání ho vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec umístěný na pravém boku stroje. Má manuální spojku a manuální převodovku ovládanou otočnou rukojetí na levém řídítku.

Dolce Vita na dvou kolech

Jak jezdí originální vespa čtete ZDE

Další velkou zvláštností je rezervní kolo uložené na levé straně skútru. Když píchnete, stačí pár minut a jednoduše vyměníte celé kolo, jde to velice snadno, protože obě kola jsou letmo uložená. Pod sedačkou nenajdete klasický úložný prostor, ale jen víčko nádrže. Box na nářadí a další věci je před koleny řidiče. Celá konstrukce skútru je plechová, doplněná plastovými a gumovými lemy a doplňky. Palubní deska je rovněž velice jednoduchá a účelná stejně jako rukojeti a ovladače.

Indický skútr LML Star

LML STAR Dlx 125 4T v číslech

  • Motor: vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec, 125 ccm
  • Maximální výkon: 5,84 kW při 6 000 ot./min
  • Spotřeba: 1,7 l/100 km
  • Základní cena: 69 900 Kč

Motor můžete uvést do chodu startovací pákou, nebo elektrickým startérem. Předtím je třeba vytáhnout sytič a pustit benzín. Start probíhá bez problémů i za studena a po chvíli můžete vyrazit. Zvuk je příjemný, jednoválec je akorát utlumen a zbytečně neřve. Spojka jde hladce, ale na řazení si musíte chvíli zvykat. Je třeba pečlivě dořazovat a hlavně si dát pozor na pohyb zápěstím. Stačí ale jen chvilka na zvyknutí a jízda je už intuitivní.

Víc než proplétání velkoměstem vás ale bude bavit jízda po okreskách. Řazení a práce se spojkou není v hustém provozu vždy to pravé. Jinak jízdní vlastnosti odpovídají koncepci a zaměření stroje. Podvozek je poměrně tvrdý, ale jízda se dá zvládat celkem bez problémů. Skútr má hodně velký rejd a otočí se i na hodně malé ploše. Horší je to v dlouhých rychlých zatáčkách, kde jezdec musí směr hodně korigovat.

Nebojte se na dvou kolech

Manuál pro začínající skútrařky a skútraře najdete TADY

LML rozhodně není masová záležitost a sotva ho budete potkávat při každé vyjížďce. Má v sobě ale velkou dávku stylu a design legendární vespy. K tomu můžete zakoupit velkou škálu příslušenství, jako jsou padací rámy, plexiskla, stupačky a brašny. Pokud tedy toužíte po netradičním stroji, za kterým se každý otočí a každý kilometr bude velkým zážitkem, sáhněte po LML a nebudete litovat.

Indický skútr LML Star
Autoři:


Témata: design, Retro, jízdné


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.