Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stormer - bouřlivý vichr od Land Roveru

  9:31aktualizováno  9:31
Z ošuntělého a především praktického tuláka, který zdolal každou překážku a dostal svého řidiče z každé svízele, se v průběhu let stalo luxusní "nářadí" pro horních 10 tisíc. Čistokrevného off-roada si však dnes zákazníci nežádají, chtějí spíše nadupané "SUVéčka", která už s "vagabundy do terénu" sdílejí jen jméno.
Land Rover Range Stormer

Land Rover Range Stormer | foto: iDNES.cz

Land Rover Range Stormer přesně splňuje to, co si od něj publikum žádá. Je nebezpečně silný, pořádně rychlý a ke všemu ještě dobře vypadá. Čiší  z něj síla a už na první pohled říká: "jsem luxusní zboží".

Britská studie před dvěma měsíci ohromovala za Atlantikem na detroitském autosalonu. Nyní parkuje na ženevském stánku Ford - Land Rover.

Výkon 375 koní (276 kW) přeplňovaného osmiválce má být výzvou pro ostrá SUV typu Porsche Cayenne a Mercedes M. Motor vypůjčený z Jauaru XJ je spřažen se šetistupňovou automatickou převodovkou ZF s redukcí.

Stormer je prozatím sice jen konceptem, automobilka ale prohlašuje že mnoho z

storm = anglicky bouře, vichr
technických "vychytávek" najdeme i na sériovém modelu, na který se můžeme těšit v roce 2005. 

Obzvláště natěšení by měli potenciální zájemci být na systém "Terrain Response", který pomůže řidiči dokonale využít všechny přednosti čtyřkolky na všech myslitelných površích, ve všech terénech.

Jak funguje? "Terrain Response" neboli reakce na terén je soubor technických řešení, které umí přizpůsobit chování a ovladatelnost auta jak na silnici, tak v terénu - podle potřeby mění nastavení podvozku a pohonného ústrojí. Řidič pouze zvolí ze šesti nabízených režimů ten pravý a nastavení motoru, reakce na plyn, záběr řízení a pneumatické odpružení se přizpůsobí.

Stormer je něco mezi supersportem a "Dune-buggy". Široký záběr schopností vystihují i pojmenování jednotlivých módů: Dynamic (silniční sprinter) - Normal (i majitel Stromeru potřebuje občas zajet na nákup) - Grass/Gravel/Snow (pro povrchy s nízkou přilnavostí) - Sand (hurá do písečných dun) - Deep Ruts (zálesák) - Rocks (horolezec).

Zákazníci žádají maximum pohodlí. Pro zhýčkanou posádku je připravena panoramatická skleněná střecha. Interiér osvětluje světlo z optických vláken, najdeme v něm čtyři křesla vyvedená, stejně jako celý interiér, v "čokoládové" kůži. Obytný prostor prosvětluje ještě světlá kůže na spodní části přístrojovky. Třešničkou na dortu jsou detaily z hliníku a ušlechtilého dřeva. Nechybí ani "LCDčkové" displeje, na kterých může posádka sledovat kupříkladu filmy z DVD. samozřejmostí je satelitní navigace.

Stormer, díky své vysoké linii boků a naopak nízké střeše vypadá jako přikrčená šelma připravená zaútočit. Svůj kus práce na agresivním vzezření auta odvádějí i obrovská 22 palcová kola.

Oči bixenonových světel se koukají kam řidič právě potřebuje - natáčejí se v závislosti na natočení volantu

Další z šokujících zážitků si stormer připravil pro chvíli nástupu do vozu. Boční dveře jsou dvoudílné, větší vrchní díl se otvírá směrem vzhůru - "racčí křídla". Spodní panel dveří se pak vyklopí dolů a vytvoří schůdek usnadňující nastupování. Všechno samozřejmě ovládají elektromotorky. Špinit ruce si řidič nemusí ani s dvoudílným víkem kufru. Elektromotorky zvednou horní část. Co se spodním dílem dveří? Zasune se do nárazníku. Nakládání bagáže je ještě ke všemu usnadňováno elektricky polohovatelnou podlahou zavazadelníku.

Range Stormer se podle plánů automobilky má stát základem všech budoucích landroverů. Jedním z nich by měl být právě stormer. Šušká se cosi o ceně okolo 80 tisíc euro (2,6 milionu korun).

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.