Podle statistik společnosti Standox, která se zabývá autolaky a má své hlavní sídlo v německém Wuppertalu, však v roce 2006 ve srovnání s předloňskem zájem o trochu stříbrnou poklesl a o černou naopak povyrostl.
Čtvrtou nejoblíbenější barvou je u Evropanů modrá, následují červená auta a potom bílá. Do první desítky nejkupovanějších odstínů pro osobní vozy patří ještě béžová, zelená a žlutá nebo zlatá.
Nadvláda stříbrných aut, jimž loni patřilo 28 procent ze všech nově prodaných vozů, trvá v Evropě podle údajů Standoxu už šest let. A nic se na tom v dohledné době nezmění.
Standox uvádí, že zákazníci budou i nadále upřednostňovat tyto neutrální a málo výrazné barvy, jako jsou stříbrná, černá, šedá a bílá.
Černých aut se v roce 2006 prodalo asi 24 procent, šedých 16 procent. Celkem těmto "nebarevným“ autům, jak je Standox nazývá, bude podle prognózy firmy patřit také nadále celkem asi třičtvrteční podíl na trhu s novými vozy.
Stříbrná barva vděčí své oblibě tím, jak dobře nechává vyniknout tvarům každého vozu. Zároveň je synonymem luxusu a připomíná precizní kovové materiály. Druhá nejoblíbenější černá barva patří hlavně k drahým značkám.
Standox si všímá návratu zájmu o oranžové lakování auta, které bylo populární naposledy v 70. letech. Dnes se stále častěji týká malých a sportovních vozů.
Německá firma proto předpovídá brzký nárůst zájmu o pestré barvy u aut. "Lidem se zase začíná líbit větší barevnost. Dá se to vypozorovat ve více oblastech života než jen u aut. Výjimkou zůstanou luxusní vozy, k těm bude i nadále patřit neutrální lakování,“ míní Sandra Krügerová ze společnosti Standox.
Barvy aut souvisejí podle zástupců této firmy s trendy v nábytkářství, módě nebo spotřební elektronice.