Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stříbrná barva vede, vrací se oranžová

aktualizováno 
Evropané volí nejčastěji při koupi auta stříbrnou barvu, následují černá se šedou.

Také nová fabia sází na módní oranžovou | foto: Petr BučekiDNES.cz

Podle statistik společnosti Standox, která se zabývá autolaky a má své hlavní sídlo v německém Wuppertalu, však v roce 2006 ve srovnání s předloňskem zájem o trochu stříbrnou poklesl a o černou naopak povyrostl.

Čtvrtou nejoblíbenější barvou je u Evropanů modrá, následují červená auta a potom bílá. Do první desítky nejkupovanějších odstínů pro osobní vozy patří ještě béžová, zelená a žlutá nebo zlatá.

Nadvláda stříbrných aut, jimž loni patřilo 28 procent ze všech nově prodaných vozů, trvá v Evropě podle údajů Standoxu už šest let. A nic se na tom v dohledné době nezmění.

Standox uvádí, že zákazníci budou i nadále upřednostňovat tyto neutrální a málo výrazné barvy, jako jsou stříbrná, černá, šedá a bílá.

Černých aut se v roce 2006 prodalo asi 24 procent, šedých 16 procent. Celkem těmto "nebarevným“ autům, jak je Standox nazývá, bude podle prognózy firmy patřit také nadále celkem asi třičtvrteční podíl na trhu s novými vozy.

Stříbrná barva vděčí své oblibě tím, jak dobře nechává vyniknout tvarům každého vozu. Zároveň je synonymem luxusu a připomíná precizní kovové materiály. Druhá nejoblíbenější černá barva patří hlavně k drahým značkám.

Standox si všímá návratu zájmu o oranžové lakování auta, které bylo populární naposledy v 70. letech. Dnes se stále častěji týká malých a sportovních vozů.

Německá firma proto předpovídá brzký nárůst zájmu o pestré barvy u aut. "Lidem se zase začíná líbit větší barevnost. Dá se to vypozorovat ve více oblastech života než jen u aut. Výjimkou zůstanou luxusní vozy, k těm bude i nadále patřit neutrální lakování,“ míní Sandra Krügerová ze společnosti Standox.

Barvy aut souvisejí podle zástupců této firmy s trendy v nábytkářství, módě nebo spotřební elektronice.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.