Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stříbrná je pro auto nejlepší, říká designér

aktualizováno 
"Nejlépe vypadá stříbrné auto ," tvrdí Jan Prokop, majitel pražské designérské firmy a spolupracovník MF DNES při redakčních testech nových vozů. Podle jeho názoru stříbrná barva dovoluje vyniknout všem křivkám automobilu a zároveň je konzervativní, důstojná. Snad jen fakt, že je světlá, lze považovat za nevýhodu: zloději tak ukradený vůz snadno přelakují na tmavší.

A ke kterým autům se stříbrná nehodí?

K větším limuzínám od vyšší střední třídy výš - od Audi A6, BMW 5 a podobně. V těchto případech jsou vhodnější barvy ještě elegantnější a tmavší, typu černé nebo tmavě modré.

V Česku ale silnicím vládne červená. Proč?

Je hravá i dravá. Navíc patří k nemnoha barvám, které jsou v nabídce prodejců nových automobilů bez příplatků.

Jaké automobilové kabáty jsou nyní v módě?

Myslím, že letí zlatá. To je případ Fiatu Punto, Ranaultu Clio nebo Toyoty Yaris. Avšak zvlášť u yarise není kombinace zlaté s šedým interiérem vhodná. Móda zlatých barev podle mého soudu nevydrží déle než dva tři roky. Sám bych ji nekoupil, neboť s prodejem zlatého vozu mohou být zanedlouho potíže. Je rozumné volit běžné barvy. Nevsadil bych ani na odstín z představovací kampaně nového modelu, který se obvykle prezentuje v pestrých barvách. Také ty rychle zestárnou.

A co bílá, která často vzbuzuje diskuse?

Je pěkná, pokud najde na autě kontrast například v černých náraznících, zpětných zrcátkách nebo klikách. Když je ale na voze všechno bílé, ztrácí kouzlo. Celobarevné auto ostatně není dobré ani v jiných případech. Vždyť se škrábnutým lakovaným nárazníkem vypadá auto jako vrak, zatímco na nelakovaném nárazníku nejsou škrábance příliš vidět.

Jaké barvy se vám líbí na nových škodovkách?

Zajímavá je olivová metalíza, ale nejsem se jist, zda nevyšumí jako jiné módní barvy. Jako pěst na oko působí kaštanová hnědá na octavii v kombinaci s šedým interiérem. Kontroverzní reakce vzbuzuje fialová pro octavii. Buď ji lidé milují, nebo nesnášejí. Jinak barvy pro škodovky nevybočují z nabídky ostatních velkých automobilek.

 

Rallye = Lucifer
Automobiloví výrobci se chtějí navzájem odlišit, a tak stejným nebo hodně podobným barvám dávají různá označení. Například bílá pro škodovky nese označení Candy, zatímco stejná barva v nabídce k Renaultu Clio se jmenuje Ledovec. Oblíbená modrá se může nazývat Hlubinná nebo Dynamic (Škoda Fabia), ale také Jazz (Volkswagen Polo) či Imperial (Seat Ibiza). Neméně žádaná červená je u škodovek sportovně pojmenovaná Rallye, ale u Volkswagenu Polo se jí říká Flash a u Peugeotu 206 ji prodávají pod označením Lucifer.


V Japonsku vítězí modrá, v USA stříbrná
Nejlepší barvou pro rok 2001 se v zemi vycházejícího slunce stala krystalově modrá metalíza, kterou nabízí ke kabrioletu MX-5 automobilka Mazda. Podle japonské asociace Color fashion, jež ocenění udělila, má lehounce světlemodrá barva několik předností. Například patří k módním trendům, zdůrazňuje křivky roadsteru MX-5 a navozuje pocit svěžesti. Mazda uvádí, že krystalově modrou volí 23 procent ze všech zájemců o sportovní model MX-5. Nejoblíbenější barvou Američanů je zase stříbrná. Podle průzkumu zámořského výrobce automobilových laků, firmy Du Pont, předběhla stříbrná poprvé v oblíbenosti bílou. Třetí nejkupovanější barvou je ve Spojených státech černá.

 

 



 

Stříbrná je pro auto nejlepší, říká designér.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.