Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studenti si ohmatají motor, který sami navrhli. Je to jako v kině

  14:42aktualizováno  14:42
Je to podobné jako ve 3D kině. Nasadíte si brýle a sledujete plátno. Až na ten rozdíl, že před vámi neběží film, ale můžete si detailně a trojrozměrně prohlédnout nový motor nebo součástku automobilu, kterou jste si sami navrhli v počítači.

Virtuální vývojová laboratoř | foto: Nissan, Petr Lundák,  MF DNES

S pomocí speciálního ukazovátka můžete s předmětem libovolně otáčet anebo se podívat na podvozek chystaného prototypu. 

Českobudějovická Vyšší odborná a střední průmyslová škola automobilní a průmyslová má jako jedna ze tří škol v republice jednu z nejmodernějších 3D laboratoří. S podobnou technikou pracují vývojáři automobilek.

"Studenti, kteří umějí s CAD programy, pak v laboratoři vidí v trojrozměrné podobě, jak jejich předmět vypadá. Slibujeme si od naší učebny, že přilákáme víc lidí na technické a matematické obory,“ říká ředitel školy Jan Šindelář.

Celá technologie stála přes 18 milionů korun a jen samotná učebna s výkonným počítačem a plátnem vyšla na 6 milionů. Peníze na projekt šly z evropských dotací.

Virtuální vývojová laboratoř

"Studenti si sami mohou navrhnout součástku a pak ji třeba pomocí laboratoře odprezentovat a ukázat při závěrečných zkouškách. V prvních ročnících se však musí naučit s CAD programy,“ podotýká Šindelář s tím, že kantoři už cvičně zkoušeli v trojrozměrné laboratoři počítačově vymodelovat zámek na dveře auta.

"S touto technologií pracují při vývoji nových modelů vozů automobilky, jako je Škoda nebo Hyundai, ale také světoví architekti či vývojáři,“ naznačil při představování 3D laboratoře Jan Buriánek ze společnosti AV Media, která technologii do školy dodala. 

Českobudějovická průmyslovka právě se Škodou Auto spolupracuje a její absolventi často pokračují ve studiu na vysoké škole provozované automobilkou.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.