Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studentská formule z Brna je na stovce za 4 sekundy

  16:11aktualizováno  16:11
Agresivním tvarem a hmotností pírka se vyznačuje čtvrtá generace studentské formule Dragon, která vznikla na Vysokém učení technickém v Brně. S vylepšenou verzí monopostu vyrazí studentský tým TU Brno Racing za týden na závody do Německa.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně | foto: ČTK

Aerodynamická úprava vozu s výrazným předním a zadním křídlem pomáhá k rychlejší jízdě. "Z nuly na 100 kilometrů zrychlí formule za 3,9 vteřiny, maximální rychlost je 140 kilometrů v hodině," popisuje vedoucí závodního týmu David Hodas.

Členové univerzitního týmu Vysokého učení technického představili 23. července...

Zásadní změnou oproti starším modelům Dragonu je použitý materiál. Nové díly jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a uhlíkových vláken, takže jsou výrazně lehčí. O několik kilogramů méně váží také samotný rám formule.

Pneumatický systém umožňuje řadit bez spojky pomocí karbonových pádel pod volantem. I v novém modelu zůstal původní motor Husaberg FE 570. Stejná zůstává i barva vozu - černá s doplňky v bílé a červené.

Formule Dragon univerzitního týmu Vysokého učení technického v Brně

Závodní sezonu zahájí tým TU Brno Racing na přelomu července a srpna na okruhu Hockenheimring v konkurenci 74 soupeřů v kategorii vozů se spalovacím motorem a 40 s pohonem na elektřinu. Formule musí zvládnout čtyři dynamické disciplíny - zrychlení na rovině, osmičky na mokré vozovce, dále sprint a vytrvalost. Po Německu čekají tým další závody v Hradci Králové a Györu v Maďarsku.

Na designu, stavbě stroje a následném zajištění závodů se celkem podílí až 40 studentů. Některé díly získávají od partnerů a sponzorů, jiné si navrhují a vyrábějí sami. "Učí se pracovat v týmu. Vzniká díky tomu spousta dobrých diplomových prací," uvedl děkan fakulty strojního inženýrství Jaroslav Katolický.

Autoři: ,




Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...
Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 66 085 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.