Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Sláva alfě. Gloria bude k osahání v Ženevě

aktualizováno 
Gloria znamená italsky sláva. Stejnojmenná parádní studie přichystaná na příští týden na autosalon do Ženevy oslavuje značku, která se letos vrátí na severoamerický trh.

Alfa Romeo Gloria | foto: IED

Autory studie Alfa Romeo Gloria jsou studenti známé školy designu dopravních prostředků, turínské Istituto Europeo di Design (IED). Radili jim také designéři značky.

Fotogalerie

Velká, ladná sportovně laděná limuzína s proporcemi sportbacku a dveřmi otvíranými od sebe se představí na autosalonu v Ženevě, kde IED pravidelně vystavuje. Kromě studie v životní velikosti bude možné glorii prozkoumat ve virtuálním prostředí, kde si budou moci návštěvníci vybrat z různých barevných provedení a kol.

Není to jen výplod bujné fantazie, právě velký model Alfa Romeo chystá (jmenovat se bude asi Giulia), aby měla s čím zahájit ofenzívu na severoamerickém trhu, kam se po letech právě vrací. Prozatím s malým supersportem 4C.

Alfa Romeo Gloria

Gloria má na délku 4,7 metru, široká je 193 a vysoká jen 132 cm. Rozvor je velkorysých 2,9 metru. Do dlouhého mohutného čumáku si tvůrci vysnili přeplňovaný šestiválec nebo rovnou osmiválec. V tom také nejsou daleko od reality, vývojářům Alfy mají podle rozkazu šéfa koncernu Fiat pomáhat motoráři Ferrari a Maserati. Právě silné šesti a osmiválce dostane chystané Maserati Ghibli, které se představí letos na podzim.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.