Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Sláva alfě. Gloria bude k osahání v Ženevě

aktualizováno 
Gloria znamená italsky sláva. Stejnojmenná parádní studie přichystaná na příští týden na autosalon do Ženevy oslavuje značku, která se letos vrátí na severoamerický trh.

Alfa Romeo Gloria | foto: IED

Autory studie Alfa Romeo Gloria jsou studenti známé školy designu dopravních prostředků, turínské Istituto Europeo di Design (IED). Radili jim také designéři značky.

Fotogalerie

Velká, ladná sportovně laděná limuzína s proporcemi sportbacku a dveřmi otvíranými od sebe se představí na autosalonu v Ženevě, kde IED pravidelně vystavuje. Kromě studie v životní velikosti bude možné glorii prozkoumat ve virtuálním prostředí, kde si budou moci návštěvníci vybrat z různých barevných provedení a kol.

Není to jen výplod bujné fantazie, právě velký model Alfa Romeo chystá (jmenovat se bude asi Giulia), aby měla s čím zahájit ofenzívu na severoamerickém trhu, kam se po letech právě vrací. Prozatím s malým supersportem 4C.

Alfa Romeo Gloria

Gloria má na délku 4,7 metru, široká je 193 a vysoká jen 132 cm. Rozvor je velkorysých 2,9 metru. Do dlouhého mohutného čumáku si tvůrci vysnili přeplňovaný šestiválec nebo rovnou osmiválec. V tom také nejsou daleko od reality, vývojářům Alfy mají podle rozkazu šéfa koncernu Fiat pomáhat motoráři Ferrari a Maserati. Právě silné šesti a osmiválce dostane chystané Maserati Ghibli, které se představí letos na podzim.





Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.