Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Hondy: nová CRX a krabička na lidi

aktualizováno 
Honda je opět pohotová určovat trendy vývoje automobilového průmyslu. Její designéři i technici jsou při plné síle a popírají tvrzení, že v designu již nelze vymyslet nic nového. Svůj potenciál dokazují neustále, nejnověji dvěma studiemi z nedávného losangeleského autosalonu.

Honda Remix | foto: Honda

Remix
Z názvu ukapávají noty a zní ryčné techno, dynamické a plné pohybu jsou i křivky, zdobící malé sportovní kupé, sršící jiskrami energie z kontrastu oblých blatníků a takřka geometricky hranaté kabiny.

Zdařilý remix Honda R&D Americas, Inc. Obrys nepochybně připomíná původní model Hondy CRX, čelní pohled odhalí pootevřenou tlamu á la CR-V, záď se vymyká jednoznačného přirovnání k nějakému, již existujícímu objektu.

Strmě stoupající křivky bočních oken, vymyšlené Ferucciem Lamborghinim pro legendární Espadu, mají co říci i dnes.

Použitá technika vychází z toho, co umí Honda nejlépe; točivý čtyřválec VTEC s šestistupňovou převodovkou, k tomu sportovně laděné zavěšení kol a ostré brzdy.

Tedy nic drahého ani náročného, ostatně případná cílová skupina takového modelu ani o žádnou špičkovou a drahou techniku nestojí. Radost z jízdy může být i krásná...

Honda Step Bus

Step Bus
Samotný účel, oholený až na dřeň - tak se dá charakterizovat nejnutnější mobilita, reprezentovaná specificky japonskými minivozíky třídy Kai, tedy maličkých krabic s využitým každým krychlovým centimetrem a motorkem se zdvihovým objemem do 660 cm³.

Přesně taková je Honda Step Bus, která na extrémně malém půdorysu poskytuje prostor pěti dospělým osobám, případně dvěma nocležníkům na lůžkové úpravě.

V jejím případě přišla vhod každá skulinka místa, proto se do celého auta nastupuje, podobně jako do Peugeotu 1007, dvojicí velkých bočních předsuvných dveří.

Ani přístrojová deska si nedovolila jediný zbytečný zásah do prostoru, proto je na zcela plochém panelu jen to nejnutnější; nechybí ovšem stojánek na nápoj. Již z bočního pohledu je jasné, že nohy vpředu sedících vyplňují celý prostor přídě, proto se poháněcí agregát přesunul na opačný konec - před zadní nápravu, kterou také pohání.

Autoři:


Témata: design, Honda, Peugeot


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.