Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie Seat Salsa: s šestiválcem pod kapotou

  18:32aktualizováno  18:32
Přesně před rokem mohli příznivci rychlonohých konceptů obdivovat povedenou kreaci na téma sportovní kupé. Rok se s rokem sešel a rytmus salsy ve španělském provedení Seat mohou vychunat i návštěvníci brněnského autosalonu.25.5.2002: Salsa ještě více ve stylu "auto emoción"
Koncept Seat Salsa

Koncept Seat Salsa - Studie salsa od španělského výrobce má jako srdce zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). | foto: iDNES.cz

Seat Salsa je jedna z posledních designérských kreací talentovaného Waltera de'Silvy, který v rámci koncernu VW stále působí - jeho nynější zaměstnavatel, kterým je ingolstadtské Audi, však de'Silvovi příliš prostoru k rozletu nedává.

Dvěstěpadesátikoňový rudý Seat tak ve středu expozice španělské automobilky zastiňuje dalšího, tentokrát sériového sporťáka Seat Ibiza Cupra R, který si v Brně odbývá tuzemskou premiéru.

Co Seat Salsa umí?
Pod kapotou Salsy nalezneme zážehový šestiválec o objemu 2,8 litru, který dává maximální výkon 186 kW (250 k). Agregát s pomocí pětistupňové převodovký Tiptronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a na umí pelášit rychlostí až 246 km/h.

Ještě podle informací z autosalonů v loňském roce by se kupé na bázi salsy mělo vyrábět do roku 2004. Poslední zprávy však tomuto vývoji neodpovídají. Takže salsa zatím zůstává povedeným konceptem.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.