Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni budeme SUV. Volkswagen předělal Audi Q7 na nového Touarega

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka se chystá vyplnit každou mezeru v nabídce novým SUV. Studie T-Prime GTE naznačuje, jak bude vypadat největší z těchto modelů v jejím portfoliu.

Volkswagen T-Prime GTE | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Stávající dvojici volkswagenů Tiguan a Touareg obklopí celá paleta nových modelů. Postupně se představí SUV velikosti Pola a Golfu, prodloužený sedmimístný Tiguan a také nový Touareg. Ten se inspiruje konceptem T-Prime GTE, který má premiéru na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Důvod této SUV ofenzivy je jednoduchý. Předpokládá se, že během následujících sedmi let vzroste prodej SUV v Číně o 18 procent a v Evropě dokonce o 26 procent.

Segment nejdražších poloterénních vozů má mít v roce 2020 objem dva miliony aut ročně a Volkswagen rozhodně nechce zůstat stranou.

Koncept T-Prime GTE využívá platformu MLB, stejnou konstrukci používá i druhá generace Audi Q7. Vyjede na ní nejen příští Touareg, ale také SUV značky Lamborghini. A tu samou techniku najdeme i v útrobách modelu Bentley Bentayga.

Volkswagen T-Prime GTE

Zkratka GTE odkazuje na hybridní pohon. Zatímco dříve VW v konceptech propagoval kombinaci elektromotorů a naftového TDI, po aféře dieselgate klade důraz na benzinové hybridy.

Pohonný řetězec tvoří dvoulitr s turbem doplněný o 100kW elektromotor. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem tento tandem roztáčí všechna kola s výkonem až 280 kW. Případně lze jet čistě na elektřinu, a to až 50 km. Sériový model může mít nakonec jiné parametry, ale T-Prime GTE jasně ukazuje, jaké jsou dnes priority vývoje agregátů u Volkswagenu.

Autoři:




Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Další z rubriky

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.