Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni budeme SUV. Volkswagen předělal Audi Q7 na nového Touarega

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Německá automobilka se chystá vyplnit každou mezeru v nabídce novým SUV. Studie T-Prime GTE naznačuje, jak bude vypadat největší z těchto modelů v jejím portfoliu.

Volkswagen T-Prime GTE | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Stávající dvojici volkswagenů Tiguan a Touareg obklopí celá paleta nových modelů. Postupně se představí SUV velikosti Pola a Golfu, prodloužený sedmimístný Tiguan a také nový Touareg. Ten se inspiruje konceptem T-Prime GTE, který má premiéru na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Důvod této SUV ofenzivy je jednoduchý. Předpokládá se, že během následujících sedmi let vzroste prodej SUV v Číně o 18 procent a v Evropě dokonce o 26 procent.

Segment nejdražších poloterénních vozů má mít v roce 2020 objem dva miliony aut ročně a Volkswagen rozhodně nechce zůstat stranou.

Koncept T-Prime GTE využívá platformu MLB, stejnou konstrukci používá i druhá generace Audi Q7. Vyjede na ní nejen příští Touareg, ale také SUV značky Lamborghini. A tu samou techniku najdeme i v útrobách modelu Bentley Bentayga.

Volkswagen T-Prime GTE

Zkratka GTE odkazuje na hybridní pohon. Zatímco dříve VW v konceptech propagoval kombinaci elektromotorů a naftového TDI, po aféře dieselgate klade důraz na benzinové hybridy.

Pohonný řetězec tvoří dvoulitr s turbem doplněný o 100kW elektromotor. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem tento tandem roztáčí všechna kola s výkonem až 280 kW. Případně lze jet čistě na elektřinu, a to až 50 km. Sériový model může mít nakonec jiné parametry, ale T-Prime GTE jasně ukazuje, jaké jsou dnes priority vývoje agregátů u Volkswagenu.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.