Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Corolla bude dračice, bohužel jen v Americe

aktualizováno 
Toyota představila koncept Corolla Furia, který je předzvěstí nové generace vozu legendárního jména. Nový kompakt má zaujmout mladší klientelu než doposud a Američanům ho budou zřejmě závidět i Evropané.

Toyota Corolla Furia | foto: Toyota

Před lety se Toyota rozhodla, že v Evropě značku Corolla přestane používat a připravila kompaktní model Auris. Na jiných trzích se však corolla nadále prodává a Toyota teď ukazuje, jak bude vypadat její nová generace. Určená je především pro americký trh a měla by zaujmout daleko mladší publikum než doposud.

Podobně jako auris totiž corolla až dosud holdovala vesměs konzervativnímu designu. A stejně jako u evropského protějšku se to má u verze se značkou, kterou nese téměř 40 milionů vozů, změnit. A to dokonce natolik, že novou corollu budou zřejmě americkým zákazníkům závidět i ti evropští.

Fotogalerie

Zatímco nová generace hatchbacku auris vzbuzuje svým vzhledem spíše rozporuplné reakce, odezva na design studie Corolla Furia je zatím vesměs pozitivní, a to prakticky ze všech stran. Samozřejmě je otázkou, o které prvky sériová verze přijde, celkový dynamický výraz vozu však má být zachován.

Corolla Furia je sedan, jak se na americký trh sluší a patří. Koncept hraje na sportovní notu, už jméno "furia" naznačuje její dravou povahu. V italštině je to výraz pro čertici, vztek, spěch... a daleko rozhodně není ani česká "fúrie".

Na oranžově lakované studii si téměř ihned všimneme dlouhého rozvoru (2 700 mm) a relativně krátkých převisů (celková délka 4 620 mm), na kompaktní třídu jsme tak svědky docela velké plochy dveří. Ta naznačuje, že krom designu by předností nové corolly měla být i vnitřní prostornost a snadný přístup do interiéru.

Pokud si odmyslíme agresivně tvarované nárazníky, vytáhlé blatníky a do nich zapadající 19palcová kola a výrazné karbonové doplňky, má Corolla Furia až nečekaně jednoduché tvary. Působí dynamicky a elegantně zároveň a dá se očekávat, že na nich bude Toyota pro sériovou verzi měnit naprosté minimum.

Všimněte si například tvarů čelní masky, které jsou uhlazenější než u nového aurisu, dvojnásob to platí o zadních partiích. Některé dramatické prvky by mohly být zachovány v sériovém sportovním provedení.

O technice nového modelu Toyota zatím mlčí, je zřejmé, že pod kapotou se asi žádná revoluce odehrávat nebude, hybridní verze bude zřejmě povinností, i když v této kategorii nabízí Toyota model Prius. Jenže ten cílí na jinou klientelu a automobilka se bude chtít v USA s prodejními čísly nové generace corolly vrátit před Hondu Civic, která tam momentálně kompaktní třídě kraluje a hybridní verzi nabízí.

Pokud se vám studie Corolla Furia líbí, nejspíš si musíte nechat zajít chuť. Do Evropy se zřejmě nedostane, i když sedan současné generace se tu v omezené míře nabízí. Namísto sedanu totiž Toyota napříště vsadí na kombíkový auris, který zcela jistě zaujme daleko širší publikum. Na druhou stranu by mohly vozy jako Corolla Furia zájem Evropanů o trochu zapomenutý segment pozdvihnout.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.