Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Corolla bude dračice, bohužel jen v Americe

aktualizováno 
Toyota představila koncept Corolla Furia, který je předzvěstí nové generace vozu legendárního jména. Nový kompakt má zaujmout mladší klientelu než doposud a Američanům ho budou zřejmě závidět i Evropané.

Toyota Corolla Furia | foto: Toyota

Před lety se Toyota rozhodla, že v Evropě značku Corolla přestane používat a připravila kompaktní model Auris. Na jiných trzích se však corolla nadále prodává a Toyota teď ukazuje, jak bude vypadat její nová generace. Určená je především pro americký trh a měla by zaujmout daleko mladší publikum než doposud.

Podobně jako auris totiž corolla až dosud holdovala vesměs konzervativnímu designu. A stejně jako u evropského protějšku se to má u verze se značkou, kterou nese téměř 40 milionů vozů, změnit. A to dokonce natolik, že novou corollu budou zřejmě americkým zákazníkům závidět i ti evropští.

Fotogalerie

Zatímco nová generace hatchbacku auris vzbuzuje svým vzhledem spíše rozporuplné reakce, odezva na design studie Corolla Furia je zatím vesměs pozitivní, a to prakticky ze všech stran. Samozřejmě je otázkou, o které prvky sériová verze přijde, celkový dynamický výraz vozu však má být zachován.

Corolla Furia je sedan, jak se na americký trh sluší a patří. Koncept hraje na sportovní notu, už jméno "furia" naznačuje její dravou povahu. V italštině je to výraz pro čertici, vztek, spěch... a daleko rozhodně není ani česká "fúrie".

Na oranžově lakované studii si téměř ihned všimneme dlouhého rozvoru (2 700 mm) a relativně krátkých převisů (celková délka 4 620 mm), na kompaktní třídu jsme tak svědky docela velké plochy dveří. Ta naznačuje, že krom designu by předností nové corolly měla být i vnitřní prostornost a snadný přístup do interiéru.

Pokud si odmyslíme agresivně tvarované nárazníky, vytáhlé blatníky a do nich zapadající 19palcová kola a výrazné karbonové doplňky, má Corolla Furia až nečekaně jednoduché tvary. Působí dynamicky a elegantně zároveň a dá se očekávat, že na nich bude Toyota pro sériovou verzi měnit naprosté minimum.

Všimněte si například tvarů čelní masky, které jsou uhlazenější než u nového aurisu, dvojnásob to platí o zadních partiích. Některé dramatické prvky by mohly být zachovány v sériovém sportovním provedení.

O technice nového modelu Toyota zatím mlčí, je zřejmé, že pod kapotou se asi žádná revoluce odehrávat nebude, hybridní verze bude zřejmě povinností, i když v této kategorii nabízí Toyota model Prius. Jenže ten cílí na jinou klientelu a automobilka se bude chtít v USA s prodejními čísly nové generace corolly vrátit před Hondu Civic, která tam momentálně kompaktní třídě kraluje a hybridní verzi nabízí.

Pokud se vám studie Corolla Furia líbí, nejspíš si musíte nechat zajít chuť. Do Evropy se zřejmě nedostane, i když sedan současné generace se tu v omezené míře nabízí. Namísto sedanu totiž Toyota napříště vsadí na kombíkový auris, který zcela jistě zaujme daleko širší publikum. Na druhou stranu by mohly vozy jako Corolla Furia zájem Evropanů o trochu zapomenutý segment pozdvihnout.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.