Toyota Corolla Furia | foto: Toyota

Nová Toyota Corolla bude dračice, bohužel jen v Americe

  • 4
Toyota představila koncept Corolla Furia, který je předzvěstí nové generace vozu legendárního jména. Nový kompakt má zaujmout mladší klientelu než doposud a Američanům ho budou zřejmě závidět i Evropané.

Před lety se Toyota rozhodla, že v Evropě značku Corolla přestane používat a připravila kompaktní model Auris. Na jiných trzích se však corolla nadále prodává a Toyota teď ukazuje, jak bude vypadat její nová generace. Určená je především pro americký trh a měla by zaujmout daleko mladší publikum než doposud.

Podobně jako auris totiž corolla až dosud holdovala vesměs konzervativnímu designu. A stejně jako u evropského protějšku se to má u verze se značkou, kterou nese téměř 40 milionů vozů, změnit. A to dokonce natolik, že novou corollu budou zřejmě americkým zákazníkům závidět i ti evropští.

Zatímco nová generace hatchbacku auris vzbuzuje svým vzhledem spíše rozporuplné reakce, odezva na design studie Corolla Furia je zatím vesměs pozitivní, a to prakticky ze všech stran. Samozřejmě je otázkou, o které prvky sériová verze přijde, celkový dynamický výraz vozu však má být zachován.

Corolla Furia je sedan, jak se na americký trh sluší a patří. Koncept hraje na sportovní notu, už jméno "furia" naznačuje její dravou povahu. V italštině je to výraz pro čertici, vztek, spěch... a daleko rozhodně není ani česká "fúrie".

Na oranžově lakované studii si téměř ihned všimneme dlouhého rozvoru (2 700 mm) a relativně krátkých převisů (celková délka 4 620 mm), na kompaktní třídu jsme tak svědky docela velké plochy dveří. Ta naznačuje, že krom designu by předností nové corolly měla být i vnitřní prostornost a snadný přístup do interiéru.

Pokud si odmyslíme agresivně tvarované nárazníky, vytáhlé blatníky a do nich zapadající 19palcová kola a výrazné karbonové doplňky, má Corolla Furia až nečekaně jednoduché tvary. Působí dynamicky a elegantně zároveň a dá se očekávat, že na nich bude Toyota pro sériovou verzi měnit naprosté minimum.

Všimněte si například tvarů čelní masky, které jsou uhlazenější než u nového aurisu, dvojnásob to platí o zadních partiích. Některé dramatické prvky by mohly být zachovány v sériovém sportovním provedení.

O technice nového modelu Toyota zatím mlčí, je zřejmé, že pod kapotou se asi žádná revoluce odehrávat nebude, hybridní verze bude zřejmě povinností, i když v této kategorii nabízí Toyota model Prius. Jenže ten cílí na jinou klientelu a automobilka se bude chtít v USA s prodejními čísly nové generace corolly vrátit před Hondu Civic, která tam momentálně kompaktní třídě kraluje a hybridní verzi nabízí.

Pokud se vám studie Corolla Furia líbí, nejspíš si musíte nechat zajít chuť. Do Evropy se zřejmě nedostane, i když sedan současné generace se tu v omezené míře nabízí. Namísto sedanu totiž Toyota napříště vsadí na kombíkový auris, který zcela jistě zaujme daleko širší publikum. Na druhou stranu by mohly vozy jako Corolla Furia zájem Evropanů o trochu zapomenutý segment pozdvihnout.