Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie VW potřebuje necelý litr nafty na 100 km

  13:34aktualizováno  13:34
Sliby Volkswagenu ohledně "litrového" automobilu se staly realitou. V pondělí koncern poprvé představil novinářům studii extra úsporného vozu, který má dle proklamací spotřebovat maximálně litr nafty na 100 kilometrů. Vozítko nezvykle sportovního střihu si hned odbylo první premiéru v běžném provozu, trasu dlouhou 230 kilometrů z Wolfsburgu do Hamburgu s ním ujel odstupující generální ředitel automobilky Ferdinand Piëch.

Dle informací tiskových agentur AP a DPA dosáhl prototyp na trase neuvěřitelné spotřeby 0,89 litru nafty na 100 kilometrů, i když jiné zdroje uvádí hodnotu 0,99 litru. Každopádně jde o zajímavý výsledek potvrzující fakt, že Ferdinand Piëch musel jet na své "poslední cestě" opravdu s lehkou nohou.

Nízká spotřeba byla ale především zásluhou nově použitých technologií. Jelikož jsou u zatím nepojmenovaného prototypu použity převážně kompozitní materiály a magnézium, vozítko dlouhé 3,65 metru, široké 1,25 metru, vysoké něco přes metr váží pouze 290 kilogramů. Wolfsburští šli opravdu do detailů. Například karosérii chybí barva i lak, neboť i takovéto drobnosti by ve výsledku zvýšily váhu a následně i spotřebu.

Podstatnou roli hraje i zvolená pohonná jednotka. Jde o jednoválcový diesel s výkonnem 6,3 kilowattu (8,3 k). Bližší podrobnosti o agregátu ale automobilka z pochopitelných důvodů nezveřejnila.

Do nového auta se vejdou pouze dvě osoby, které sedí za sebou. Mimo to má auto zavazadlový prostor o objemu 80 litrů. Z tohoto popisu tedy jednoznačně vyplývá, že sériová produkce se nechystá. Věřme, že současně vyráběné civilní vozy převezmou z wolfsburgského zázraku alespoň část výhod a automobilce se tak podaří v dohledné době spotřebu sériových modelů výrazněji snížit.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.