Další "majstrštyk" od rýsovacího stolu Andraease Zapatinase se jmenuje B9 Scrambler. Koncept "čtyřkolového" roadsteru vychází z ženevské studie B11S. Hybridní pohon a klasická Subaru koncepce vyznávající pohon všech kol jsou oblečeny do slušivého kabátu, který možná naznačuje, jak bude vypadat tvář budoucích modelů "čtyřkolové" automobilky.
Při pohledu na první obrázky ihned zaujme členitá příď automobilu. Další překvapení přichází při pohledu na boční linie vozu - "sražené" boky auta a z nich vystupující lemy kol jsou bezesporu originální. Dvoubarevné řešení karoserie podporuje hru světla a stínu na plochách s měkkými křivkami prolisů.
Objevují se informace, že svalnatý sedan B11S a v Tokiu představený kabriolet B9 Scrambler by časem mohly nahradit kultovní imprezu. |
Inženýři Subaru se rozhodli, že roadster nebude umět pouze pelášit po silnicích, proč pohon 4x4 nevyužít i pro jízdu v terénu? Scrambler proto dostal vzduchem odpružený podvozek (samozřejmě elektronicky řízený), který umí měnit světlou výšku vozu až o 50 mm. (Základní světlá výška je 150 milimetrů.)
Malou záhadou je označení roadsteru: scrambler v angličtině označuje "kódovací zařízení, nebo měnič bitového sledu" (anglicko-český slovník). Jakoukoliv spojitost s automobilem pro dva jsme nenašli. Máte-li tip proč u Subaru vybrali právě toto označení, nebo znáte-li jiný, anglicko-českému slovníku utajený, význam slova scrambler, pište do diskuze. |
Systém pohonu všech kol si pohledný kabriolet vypůjčil z oblíbeného modelu impreza. Nový je pak hybridní motor pod kapotou, který vychází z klasického čtyřválcového boxeru Subaru. Ten spolupracuje s elektromotorem HEV. Výsledkem je pohonná jednotka, kterou u Subaru pojmenovali SSHEV (Sequential Series Hybrid Electric Vehicle). Elektromotor sám dokáže kabriolet rozjet až na 80 km/h.
Zážehový dvoulitr vyvine výkon až 100 kW při 5500 ot./min, maximální kroutící moment pak činí 186 Nm při 4400 ot./min.