Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru B9 Tribeca: Skalisté hory volají

  17:28aktualizováno  17:28
Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět. Do kategorie aut pro volný čas vyráží bez bázně a hany a útočí na etalony kategorie "nejSUV". Život BMW X5, Volva XC90 nebo Mercedesu třídy M bude zase o něco složitější. Co může velké subaru nabídnout?

K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující. 

Jmenuje se B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Nové subaru je pořádně urostlé: do délky má 4 metry a 82 centimetrů. Do šířky zabírá 1,88 metru a na výšku 1,69 metru. Tři řady sedadel jsou poskládány mezi 2,75 metru rozvoru.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky.

"Vlnobití" tvarů a křivek v interiéru přechází na přístrojové desce ladně v mohutný středový tunel. Nohám cestujících v dalších dvou řadách sedadel naopak nic nepřekáží, tribeca má totiž rovnou podlahu.

V roce 1972 uvedla automobilka Subaru jako první na svetě do sériové výroby automobil s pohonem 4 kol. Bylo to Subaru Leone 4WD.

Druhá třímístná řada sedadel je posuvná v rozmezí až 20 centimetrů, je jí také možné sklápět, dělená je v poměru 60:40. Pár sedadel v poslední řade je možné sklopit do podlahy a zvětšit tak prostor pro výbavu na výlet, dno kufru je pak absolutně ploché.

Interiér nepostrádá nic, co rozmazlený automobilista 21. století vyžaduje. Nechybí prosklená střecha, vyhřívané kožené sedačky, nebo systém hlídající tlak v pneumatikách. Samozřejmostí je navigace s přehravačem DVD a herní konzola. Uprostřed přístrojové desky trůní devítipalcový barevný displej.

DNA Subaru
Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor s protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři osmnáctipalcová kola (pneumatiky 255/55).

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD. Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

Bezpečnost až na prvním místě
Na tribece najdeme všechny myslitelné elektronické anděly strážné, které bdí nad nedokonalostí řidiče. Samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, chybět nemůže ani stabilizační systém, kterému u Subaru říkají VDC.  Inženýři japonské automobilky se také chlubí superpevnou konstrukcí svého nejnovějšího výtvoru. Chybět nesmí ani plný počet airbagů.

První tribecy se po Skalistých horách začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky. Evropa bude muset prozatím počkat, o prodeji na starém kontinentu totiž ještě není rozhodnuto.

Ani Subaru neodolalo SUVmánii, která obchází celý automobilový svět.

Jmenuje se Subaru B9 Tribeca a kurážně vyráží dobývat trh luxusních SUV.

Tělo velkorysých rozměrů oblékl tým kolem šéfdesignéra Andrease Zapatinase do tvarů inspirovaných leteckou historií automobilky Subaru

Čistokrevné subaru nemůže ukrývat pod kapotou nic jiného než plochý ležatý motor protiběžnými písty (boxer), který roztáčí všechna čtyři kola.

První tribecy se po Skalistých horách ameriky začnou prohánět v létě 2005, potom vyrazí na zkušenou do Kanady a Jižní Ameriky.

Třílitrový šestiválec žene tribecu silou 297 Newtonmetrů kroutícího momentu, s kterým si musí poradit systém pohonu všech kol Symmetrical AWD.

Co může velké subaru nabídnout? K dokonalosti dotažený systém pohonu všech kol a navrch třeba sedm míst pro cestující.

Dvěstepadesát koní maximálního výkonu (184 kW) řidič kočíruje s pomocí pětistupňové automatické převodovky se sekvenčním modem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.