Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Legacy: nedoceněný vůz do nepohody

aktualizováno 
29. 9. 1999 - Jestliže Češi v motorismu tradiční vyznavači německé, francouzské a italské provenience - poněkud opomíjejí navzdory vynikající technice japonská auta, platí to dvojnásob o značce Subaru. Přitom její vrcholný model Legacy je kupříkladu v USA velmi oblíben jako jeden z nejbezpečnějších a nejspolehlivějších vozů a v Německu ho TÜV řadí na špici svých hodnocení technického stavu vozidel. V kategorii automobilů do tří roků stáří je Subaru Legacy dokonce nejlepší a ve statistikách starších aut nefiguruje níž než na šesté příčce.
V Česku o něm vědí svoje hlavně lidé často cestující na zimních či jinak komplikovaných silnicích, kde se uplatní pohon všech čtyř kol. A konečně - k zájemcům o Subaru Legacy se často řadí ti, kdož tento vůz už měli. Za Subaru Legacy se platí od zhruba 70 tisíc v případě exemplářů ze začátku výroby v roce 1989 do 80 až 110 tisíc korun za auta z prvních devadesátých let. Ovšem modernější »kulatější« a o pět centimetrů delší exempláře ročníku 1993 bývají už za 200 tisíc a v žádaném provedení kombi za 220 tisíc korun. Současná generace, kterou na trh přivedl loňský rok, se na trhu ojetin objevuje zřídka a v cenách, které přesahují rámec nejobvyklejšího zboží. V tuzemsku je evidováno kolem tří tisícovek automobilů značky Subaru, z nichž jen třetina byla v zemi prodána jako nové. Z toho také plyne asi nejzásadnější riziko i pro zájemce o koupi staršího modelu Legacy: mohl se do země dostat po těžší havárii a oprava nemusí být bezproblémová. Pokud se starší legacy do zdejších končin dostal z USA, neuškodí ověřit, zda skutečně má pohon všech čtyř kol, kvůli němuž se vlastně kupuje. Právě z Ameriky se totiž do Česka dostalo něco exemplářů jen s pohonem přední nápravy. Jinak nebývají se Subaru Legacy - auty prošpikovanými zvláštní technikou a s typickými motory boxer - větší problémy. Převodovky a pohony si dají líbit 200 tisíc až čtvrt milionu kilometrů. Dřív odcházejí hlavně tlumiče, u verzí s automatickými převodovkami mohou zlobit lamely pohonu všech čtyř kol. U vozů se vzduchovým pérováním se jako potíž ukazují netěsnící manžety tlumení, což při opravě v servisu žádá až přes 15 tisíc korun. V té souvislosti je třeba ve výčtu nevýhod připomenout i dražší náhradní díly, v jedné třetině stojící dokonce nad cenou už tak drahého zboží pro jiné Japonce. TÜV kritizuje snad jen poruchovější řízení a menší závady v účinnosti provozních brzd. Motory od 1,8 do 2,5 litru a výkonech od 76 do 147 kilowattů mají vyšší spotřebu, která se v průměru pohybuje kolem deseti litrů na sto kilometrů a ve složitějších podmínkách ještě roste. Předností naopak je, že značka Subaru obecně nezajímá zloděje. Těší to jak stávající majitele, tak potenciální kupce, jimž roste naděje, že pořídí bezrizikový vůz. Kromě vynikajících jízdních a užitných vlastností zvláště ve složitějších podmínkách zaslouží dále ocenění výborná antikorozní ochrana karoserie, mimořádně kvalitní brzdové vedení i trvanlivé brzdové destičky. Důrazněji než pro mnohá jiná auta odborníci nedoporučují pro Subaru Legacy levnější náhradní díly z druhovýroby, neboť v některých případech neposlouží stejně jako originály. Ty oficiální prodejci nabízejí v následujících cenách - čelní sklo: 9516, brzdové destičky na přední nápravu: 4223, přední blatník: 6222, přední světlomet: 8113, alternátor: 20 845 korun. Hodina práce značkového servisu stojí od 320 do 490 korun.

MINUSY
Drahé náhradní díly
Vůz je citlivý na některé levnější náhradní díly z druhovýroby, například na brzdové destičky
Vyšší spotřeba
Riziko špatné opravy u těžce havarovaných vozů
Poruchovější řízení
Poruchovější tlumiče

PLUSY
Vynikající jízdní a užitné vlastnosti zvlášť ve složitějších podmínkách
Kvalitní antikorozní ochrana
Solidní brzdové vedení, hadičky a destičky
Vysoká bezpečnost
Spolehlivost a nenáročnost
Malý zájem zlodějů

Starší Subaru Legacy.

Autor:


Témata: jízdné, Subaru


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.