Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Viziv 2: křídlatý drsňák by mohl zamířit do výroby

  12:57aktualizováno  12:57
Subaru představuje v Ženevě další evoluci svého konceptu kompaktního crossoveru či SUV Viziv. Novinka tentokrát nese označení Viziv 2 a oproti předchozím provedením dostala druhý pár dveří a také trochu sériovější design.

Subaru Viziv 2 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Postupná evoluce původního vizivu naznačuje, že Subaru velmi vážně uvažuje o výrobě klasického kompaktního SUV nebo crossoveru, doposud v tomto segmentu automobilka nabízí model XV odvozený od běžné imprezy. Viziv 2 Concept s délkou 4,4 metru ukazuje, jak by mohlo takové kompaktní svébytné subaru vypadat.

Zároveň je však koncept určitou laboratoří techniky, kterou by ráda automobilka zavedla do sériové výroby. Těžko říci, čeho se dočkáme dříve, jestli plug-in hybridního pohonného ústrojí s trojicí elektromotorů nebo malého SUV Subaru. Možná přijde obojí v jednom.

Subaru Viziv 2

Viziv 2 Concept se od předchozích dvou provedení Viziv a Viziv Evolution na první pohled odlišuje vzhledem. Základní koncepce designu sice zůstala zachována, ale vzletnější a uhlazenější linky tu byly vyměněny za drsnější a trochu reálnější pojetí. Viziv 2 tak na rozdíl od svých předchůdců vypadá vcelku sériově, až na malé detaily.

Fotogalerie

Mezi ně můžeme zařadit například neobvyklý druhý pár dveří. Na první pohled se Viziv 2 tváří stejně jako předchůdci jako třídveřový crossover, ve skutečnosti má však pětici dveří. Přední pár se nadále otevírá nezvykle dopředu vzhůru s panty v patě A sloupku karoserie. Zadní dveře se nejprve vysunou ze svalnaté karoserie a pak směrem dozadu.

Hybridní pohonné ústrojí dále rozvíjí myšlenku předchozích dvou konceptů, v podstatě vychází z Viziv Evolution. Základem je tedy přeplňovaná benzinová šestnáctistovka Boxer. Dále je tu CVT převodovka Lineatronic a trojice elektromotorů, jeden pro přední nápravu a vzadu pro každé kolo motor zvlášť. Subaru vše rozložilo tak, že zůstává zachována jeho typická koncepce symetrického pohonu všech kol.

Zadní elektromotory dokážou sloužit k vektorování točivého momentu: v zatáčce tak jde větší porce výkonu na vnější zadní kolo, což pomáhá k ochotnějšímu zatáčení auta. Vzhledem k instalované trojici elektromotorů umí Viziv 2 jezdit s pohonem všech kol i čistě na elektřinu, což zatím mnoha hybridům nejde. Je to možná jedna z cest, kterou by se chtěla japonská automobilka odlišit od své konkurence.

Výkon i další praktické parametry si Subaru nechává pro sebe, dodává jen, že koncept je také vybaven pokročilým systémem samostatného řízení. Jeho funkci už opět firma nespecifikuje.





Nejčtenější

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.