Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Subaru Viziv 2: křídlatý drsňák by mohl zamířit do výroby

  12:57aktualizováno  12:57
Subaru představuje v Ženevě další evoluci svého konceptu kompaktního crossoveru či SUV Viziv. Novinka tentokrát nese označení Viziv 2 a oproti předchozím provedením dostala druhý pár dveří a také trochu sériovější design.

Subaru Viziv 2 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Postupná evoluce původního vizivu naznačuje, že Subaru velmi vážně uvažuje o výrobě klasického kompaktního SUV nebo crossoveru, doposud v tomto segmentu automobilka nabízí model XV odvozený od běžné imprezy. Viziv 2 Concept s délkou 4,4 metru ukazuje, jak by mohlo takové kompaktní svébytné subaru vypadat.

Zároveň je však koncept určitou laboratoří techniky, kterou by ráda automobilka zavedla do sériové výroby. Těžko říci, čeho se dočkáme dříve, jestli plug-in hybridního pohonného ústrojí s trojicí elektromotorů nebo malého SUV Subaru. Možná přijde obojí v jednom.

Subaru Viziv 2

Viziv 2 Concept se od předchozích dvou provedení Viziv a Viziv Evolution na první pohled odlišuje vzhledem. Základní koncepce designu sice zůstala zachována, ale vzletnější a uhlazenější linky tu byly vyměněny za drsnější a trochu reálnější pojetí. Viziv 2 tak na rozdíl od svých předchůdců vypadá vcelku sériově, až na malé detaily.

Fotogalerie

Mezi ně můžeme zařadit například neobvyklý druhý pár dveří. Na první pohled se Viziv 2 tváří stejně jako předchůdci jako třídveřový crossover, ve skutečnosti má však pětici dveří. Přední pár se nadále otevírá nezvykle dopředu vzhůru s panty v patě A sloupku karoserie. Zadní dveře se nejprve vysunou ze svalnaté karoserie a pak směrem dozadu.

Hybridní pohonné ústrojí dále rozvíjí myšlenku předchozích dvou konceptů, v podstatě vychází z Viziv Evolution. Základem je tedy přeplňovaná benzinová šestnáctistovka Boxer. Dále je tu CVT převodovka Lineatronic a trojice elektromotorů, jeden pro přední nápravu a vzadu pro každé kolo motor zvlášť. Subaru vše rozložilo tak, že zůstává zachována jeho typická koncepce symetrického pohonu všech kol.

Zadní elektromotory dokážou sloužit k vektorování točivého momentu: v zatáčce tak jde větší porce výkonu na vnější zadní kolo, což pomáhá k ochotnějšímu zatáčení auta. Vzhledem k instalované trojici elektromotorů umí Viziv 2 jezdit s pohonem všech kol i čistě na elektřinu, což zatím mnoha hybridům nejde. Je to možná jedna z cest, kterou by se chtěla japonská automobilka odlišit od své konkurence.

Výkon i další praktické parametry si Subaru nechává pro sebe, dodává jen, že koncept je také vybaven pokročilým systémem samostatného řízení. Jeho funkci už opět firma nespecifikuje.







Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.