Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super golf na scéně: 650 koní, na stovce za 3,7 sekundy

  9:52aktualizováno  9:52
Všem, kterým jsou všechny moderní jakoby-rychlé golfy se jmény R32, GTI a GT pomalé, konečně nabídl Volkswagen to pravé - W12 650. Bohužel je to jen předváděcí auto. Prý má i vypínač stabilizačního systému ESP, ale toho se asi raději nedotýkejte.

Volkswagen Golf GTI W12 650 | foto: Volkswagen

Lidové auto - Volkswagen. Jméno mělo naznačit vše o značce, která dala světu nejlegendárnější auto všech dob - VW Brouk. Dnes už má všechny jiné významy, jen ne ten původní. Nejnovější kreace na téma golf má s "lidovostí" automobilky společné už jen jméno.

V jeho předchozí generaci se vozil i kardinál Josef Ratzinger, nyní už papež Benedikt XVI, při setkání s nejnovějším monstrem značky VW se ale dají na modlení i neznabožní Češi.

Každý květen se už od roku 1982 k jezeru Wörthersee v rakouských Korutanech sjíždějí milovníci Volkswagenů Golf GTI, kterých z bran fabrik VW vyjelo v pěti generacích na 1,67 milionu. Tentokrát se jim Wolfsburgská automobilka rozhodla dát dárek v podobě nejextrémnějšího golfu všech dob. Bílý extremista se jmenuje GTI W12 650 a číslovky v názvu prozrazují, kolik má jeho motor válců a jaký je výkon.

Šestilitrový dvanáctiválec biturbo původem z Bentleye Continental GT by se samozřejmě do obyčejného golfu nevešel, museli ho tedy nastěhovat podélně do interiéru, kde dělá řidiči a spolujezdci společnost z prostoru, kde se normálně vozí děti a sobotní nákup.

S normálním golfem má společné základní tvary a světla. Vše ostatní je ale velké, přehnané, obří, monstrózní... Kam se podíváte, jsou na těle extrémního Golfu GTI nějaké výdechy, otvory, které něco chladí, nebo aerodynamické prvky, snažící se ho udržet na zemi.

Devatenáctipalcová kola se taktak vejdou do notně rozšířených podběhů, ta přední mají šířku 235 milimetrů, zadní, která přenáší 650 koní výkonu a 750 Nm krouticího momentu, jsou široká 295 mm.

Zajímavě je řešená střecha, v rámci diety dostal golf lehčí uhlíkovou střechu, přední A-sloupky se protáhly až k zadnímu křídlu.

Z nuly na stovku vystřelí auto za 3,7 sekundy, pokud mu budete chtít ujet, musíte překonat 325 kilometrovou rychlost.

Široký je 1,88 metru, vysoký 1,42, což je o 160 mm víc do šířky a 70 méně do výšky než u obyčejného golfu. Automatická převodovka má šest stupňů.

Posádka usedá do alcantary a kůže, na místo schránky před spolujezdcem se nastěhoval hasicí systém. V rámci snižování hmotnosti se odporoučely i výplně dveří a nahradil je průhledný plast, který odhaluje techniku ukrytou ve dveřích.

Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650



Volkswagen Golf GTI W12 650 Volkswagen Golf GTI W12 650


Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.