Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super prcek: Suzuki Alto za 189 000 korun s výbavou all-inclusive

  11:00aktualizováno  11:00
Suzuki poprvé v historii uvádí na náš trh miniaturní model Alto. Aktuální generace se nemusí stydět za svůj vzhled a jediná nabízená verze nabízí velmi solidní výbavu. O pohon se stará tříválcový litrový motor.

Suzuki Alto | foto: Suzuki

Ač je Suzuki Alto klasický miniautomobil vyráběný v mnoha generacích od roku 1979, na našich silnicích je to exot. Pár kousků sice potkat můžete, převážně vozů páté generace z konce devadesátých let, ale to budete muset mít pořádné štěstí. Tedy až na jednu výjimku. Pod značkou Daewoo se i u nás prodával model Tico, což bylo licenční alto třetí generace, nabízené oproti originálu s určitým zpožděním. Dnes je ale i tico na vymření.

Suzuki Alto

Alto v předchozích generacích rozhodně nebylo žádné auto na parádu, ale dělník pro městský provoz s účelovou a praktickou karosérií. Poslední sedmá generace, která se u nás začíná prodávat, se ale tradici vymyká. Alto je pohledný prcek, který má ambice zatopit kolínským trojčatům Toyota Aygo/ Peugeot 107/Citroen C1.

Vzhled je věc subjektivní, ale všeobecně se nové alto líbí. Konkurentům ale chce zatopit především cenou. V českém ceníku Alta se okamžitě vyznáte. Položka je jen jedna, více variant totiž importér nenabízí. Verze se jmenuje GL/AC a zaplatíte za ní 189 900 korun. To je za podobně velké auto solidní cena, nikoliv nejnižší, ale s ohledem na výbavu je více než akceptovatelná. Alto je totiž nabízeno téměř jako all-inclusive. Jedinou položkou v ceníku, za kterou budete muset doplácet, jsou přední mlhovky za 5900 korun, nepočítaje obligátní příplatek za metalízu. Jinak má alto čtyři airbagy, ABS, elektrická okna, klimatizaci, centrál i rádio. Na druhou stranu si nemůžete připlatit jakoukoliv další "vychytávku" a nezbude vám, než zvolit jediný nabízený motor.

Suzuki Alto

Alto pohání tříválcový litrový motor s nejvyšším výkonem 50 kW a točivým momentem 90 Nm. S pětistupňovou převodovkou si motor řekne o minimum paliva. Kombinovaná spotřeba je pouhých 4,4 litru a v domácím prostředí, tedy městském provozu si alto řekne o 5,5 litru benzínu. Dynamika je průměrná ale jistě akceptovatelná. S lehkým vozem (885 kilogramů) se na stovku dostanete za 14 sekund a maximální rychlost je 155 kilometrů za hodinu.

Čím by si alto mohlo získat zákazníky, respektive především zákaznice, je pětidveřová karoserie a miniaturní rozměry, tedy kombinace, která je v městské džungli ideální. Auto má délku pouhých 3,5 metru s rozvorem 2,36 metru. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru, takže mrštnost je zaručena.

Zajímavostí je, že v globálním výrobním programu Suzuki není alto nejmenším modelem. Tím je Suzuki MR Wagon, které má na délku pouze 3,39 metru, ale v Evropě se neprodává. Další zajímavostí je, že Suzuki Alto nabízí pod jménem Pixo i Nissan a k dostání je třeba ve Velké Británii. I dřívější modely Alta byly nabízeny pod dalšími značkami včetně zmíněného Daewoo Tico, což dosvědčuje, že alto můžeme směle zařadit mezi legendy miniaturních aut.

Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že alto se dováží do Evropy z Indie, kde se vyrábí již několikátá generace tohoto vozu. Společný závod Suzuki a indické Maruti prodává na tamním trhu alto pod jménem Maruti Suzuki A-Star.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.