Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme první super SUV na světě, vychloubá se malá londýnská firma

  9:29aktualizováno  9:29
Mladá a zatím nepříliš známá značka Eterniti z Londýna představila sportovní SUV Artemis. Uvádí ho jako první super SUV. Nadupané auto stojí na základu Porsche Cayenne druhé generace. O dárci orgánů ale firma taktně mlčí.

Eterniti Artemis | foto: Eterniti

Pro premiéru obhroublého sportovního terénního auta si značka Eterniti vybrala pekingský autosalon. A to zcela pragmaticky, očekává, že na bohatém čínském trhu může udat hodně aut se základní ceníkovou cenou v přepočtu 6,4 milionu korun.

Eterniti Artemis

Čínským zákazníkům by mohl sednout i brutální design novinky, která rozhodně nemaskuje, že je drahá a že má hodně koní pod kapotou. Na druhou stranu každý trochu zběhlý motorista na první pohled pozná, že design auta není originální a nápadně připomíná Porsche Cayenne druhé generace. A on to opravdu je cayenne, ale pořádně přestavěný. Jenže Eterniti o původu auta mlčí jako správný britský gentleman a uvádí, že artemis je původní konstrukce značky.

Stejně ale Eterniti postupovalo již loni, kdy představilo podobný vůz Hemera, opět postavený na základě Porsche Cayenne. Tenkrát to ale mělo být spíš cestovní čtyřdveřové kupé s výrazně sníženým podvozkem. Artemis ovšem zůstává SUV, jako jeho německý zdroj dílů.  

Eterniti Artemis

Základem karosářských úprav je agresivní přední maska, která by bez problémů dokázala spolknout chodce i s nákupní taškou. K masce patří i dva opět velmi velké průduchy, které vedou vzduch k brzdám. O poznání uhlazenější je zadek auta. Díky vytaženým blatníkům se více do rohů přestěhovaly koncovky výfuků, které jsou oproti originálu od Porsche jednoduché, ale o poznání větší.

Mohutnější blatníky zcela jistě sníží průchodnost terénem, ale to asi případným zájemcům vadit nebude. Ostatně ani třiadvacetipalcová (!) kola se mimo špičkové silnice moc nehodí, pneumatiky jsou už v tomto případě jen tenké šlupičky v rozměru 315/25. Dodejme, že přepracovaná karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, což pravděpodobně snížilo hmotnost auta. Konkrétní hodnotu ale v tomto případě Eterniti neudává.

Eterniti Artemis

Interiér je v principu stejný jako u cayennu, vyměněné jsou všechny potahy a obložení. A to i na volantu nebo řadící páce. K prvnímu prezentovanému kusu artemise ve výrazné červené metalíze si výrobce vybral světle hnědý interiér. Důraz byl kladen na kvalitu materiálů, která je především u použité kůže zcela špičková. Kůže je všude, od palubní desky, přes výplně dveří až po sedačky, kde si výrobce dal záležet na kosočtvercovém prošívání.

I motor artemisu má původ od Porsche, konkrétně z top modelu Cayenne Turbo. V případě artemisu má přeplňovaný osmiválec s objemem 4,8 litru výkon 600 koní (441 kW), což je o rovnou stovku více než u dárcovského porsche. O trochu vzrostl i točivý moment, z 700 Nm u porsche na 750 Nm u Eterniti Artemis. Špička momentu je ale položená o kousek výš než u originálu. Na stovku se super SUV dostane za 4,5 sekundy, což je o fous dřív než Cayenne Turbo. A maximální rychlost je 290 kilometrů za hodinu. 

Artemis má pohon čtyř kol, osmistupňovou převodovku s řazením pod volantem a aktivní vzduchový podvozek. Už základní výbava je velmi bohatá, za příplatek pak výrobce dokáže splnit téměř jakékoliv přání.

Eterniti má centrálu v Londýně, ale většinu svých autosalonů plánuje v Asii. Momentálně se budují v Hong Kongu a v Taipeji a plánují se v kontinentální Číně a v Japonsku. Pokud vše půjde podle plánu, začnou si model Artemis bohatí zákazníci z prodejen odvážet na podzim. 

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.