Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superastra zatím v jediném exempláři: Opel GTC Paris

aktualizováno 
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Opelisté přirovnávají tvarování žhavě červeného konceptu k sochařskému umění. Designéři dostali za úkol obléknout do dramatických linií hodně zakulacený Opel Astra a ubrat dveře, motoráři dodali dvoulitrový turbomotor s výkonem 290 koní. Chystá se i třídveřová astra a zuřivé OPCčko.

Opel GTC Paris | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Koncept GTC Paris je předobrazem třídveřové astry. Stejně tomu bylo i v předchozí generaci. Automobilka říká, že staví "dostupný automobil snů". Jak to myslí, si přebere každý po svém až uvidí koncept GTC Paris. Nějak takhle by totiž měla vypadat taky nabroušená astra z "modrého týmu" OPC. Lakováním do speciálního odstínu modré a ostrou převýchovu na zuřivé sportovce procházejí i další modely značky a astra je již tradičním klientem za dveřmi laboratoře s cedulkou OPC.

"Chtěli jsme zdůraznit ty nejemotivnější stránky značky – a věříme, že právě koncept GTC Paris posílí příjemně sportovní image značky Opel," říká Mark Adams, který ve vedení značky odpovídá za design.

Opel GTC Paris

Na 446 centimetrů prostoru měli designéři místo na napnutí dynamických linek podporujících sportovní vzhled. Při pohledu zezadu si zase všimnete hodně rozšířené boků, do kterých se rozkročila kola.

O pohon GTC Paris se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. Na jednu stranu chce být ekolog, takže dostal start/stop systém, jenže zkuste jezdit ekologicky s 290koňovým autem.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Na přední jedenadvacetipalcová kola přenáší sílu šestistupňová manuální převodovka. Takový výkon je na auto s poháněnou přední nápravou opravdu hodně velký, podvozkáři tedy museli pečlivě vyšlechtit stavitelný podvozek FlexRide.

Vzadu je náprava s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností.

Opel GTC Paris


Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.